Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ATM och Suitcase

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Lägger min fråga här också...

Jag har arbetat med ATM, men vad jag förstår så finns det ingen version av denna för OSX. Jag har Suitcase, men har inte hunnit skaffa mig riktig koll ännu...

Är Suitcase OK eller? Jag vill inte ha en massa fonter liggande i datorn utan vill kunna förhandskolla på dem på de CD:ar som jag har och installera dem därifrån efter behov. Fixar Suitcase det? Och fixar den att bygga MM-fonter?

  • Medlem
  • 2003-04-23 21:01

Suitcase funkar ungefär som ATM.
Dock så kan du inte fippla med MM fonter, fast varför vill du göra det, då jag vill minnas att jag läst att Adobe lagt ner tillverkningen av dessa till förmån för OpenType. Suitcase bör klara av att aktivera fonter från cd (har inte prövat).

Något som jag gillar med Suitcase är att den kommer med Fontdoctor som är bra på att kolla/reparera fonter.

ATM är bra att den kan kolla fonter men inge vidare på att reparera dessa!

Vissa upplever Suitcase som lite segt, men jag antar att den kommer bli snabbare med tiden.

Suitcase är helt suveränt att titta på typsnitt med när de väl ligger inlagda i programmet. Man använder det dock inte för att titta på typsnitt från t ex CD för programmet kommer att lägga in stilen i listan och den försvinner inte när CD-skivan matats ut. Sen har man ett typsnitt i Suitcase med tafflig länkning.

Det finns dock en del andra typsnittstittarprogram. FontBook t ex.

Suitcase har en Quicktype-meny som är suverän när man t ex ska fixa en logga. Man skriver då Svenssons Bageri i Quicktype-fältet och alla stilar man markerar ritas med den texten.

1
Bevaka tråden