Hej
Har en ny dator på gång in och tänkte organisera mina filer på ett smart sätt med hög säkerhet för förluster.
Idag har jag en Raptor 75GB disk som systemet ligger på och installerad programvara.
Mina bilder, musik och filmer ligger på en 250GB disk och allt är länkat med genvägar till min hemmamap "user" Enligt bilden.
http://www.99.se/attachment.php?attachmentid=12558&stc=1&d=1182337134
Fördelen med detta är att ifall nu systemdisken krachar eller nått händer kan jag Ghosta tillbaks OS X igen och filerna är intakta, länkningarna stämmer mot Ghosten.
Nu funderar jag på att lägga över alla bilder, musik mm på systemdisken på den nya datorn, få det ett med systemet.
Kan annars köra Superduper! och bakuppa hela systemdisken och dess senaste ändringar eller bara User filerna men vet inte.
Funderat på RAID Mirroring men får jag korrupta filer eller nått så får jag det på RAID mirror disken också som inte är bra.
Jag måste se att när OS X totalcrashar vilket det kan göra så behöver jag återställa smidigt systemet så nära som möjligt innan crashen.
Behöver ha tips på en bra lösning som känns trygg och utan massa krångel
Är superduper och backup varannan natt av User filerna till annan disk den bästa lösningen eller hur lägger jag upp det?
Kom gärna med förslag och hur ni har det. Ämnet är rätt intressant idag och backup är ett måste som många missar men det måste vara enkelt.
Ingen gör en krånglig backup.
Ps. postar denna på macworld med.