Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bredbandsbolaget

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag fick jag ett brev från BBB där man skriver att månadskostnaden ökar från 200.- till 320:-. Dessutom att man nu kan se "pc-tv" om man har pc med WMP, och att man inte kan använda WMP på mac för att den inte klarar så höga strömmningar. Kan inte heller se den med pc, tydligen något strul på grund att jag sitter bakom en D-link 704.

Att BBB tar betalt för något som inte alla kan använda är för jä......

Lite fult att höja priset med 60 % bara för EN funktion som dessutom riktiga användare inte kan använda...

Eller har det tillkommit andra funktioner oxå ? ( i och med pris höjningen )

Jag tror att prishöjningen mestadels kommer av att lönsamheten inte är så stor på bredbandstjänster.

Det låter rimiligt - 200 spänn är ju faktiskt väldigt billigt.

Har för mig att Chello ( som jag använder ) också höjde priset för en tid sedan utan att tillföra några funktioner.

Oj oj, du har rätt! Jag checkade portalen och mycket riktigt kan man nu se på tv!!

Jag köper inte att det inte går att göra på Mac förresten, strömmen är 1500kbps och det är inte i närheten av en vanlig DVD film ens. Klart som tusan det fungerar på mac?! Jag forskade lite, och här nedan är en länk till en av strömmarna. Inte säker på om den fungerar för icke-BBB kunder, men försöka går ju!

Eurosport @ 1500kbps http://www.bredband.net/PortalTemplates/Content/PCTVExpanded/Channel/1.asx

Lycka till

/ V

Citat:

Skapades ursprungligen av: Venger:
Oj oj, du har rätt! Jag checkade portalen och mycket riktigt kan man nu se på tv!!

Jag köper inte att det inte går att göra på Mac förresten, strömmen är 1500kbps och det är inte i närheten av en vanlig DVD film ens. Klart som tusan det fungerar på mac?! Jag forskade lite, och här nedan är en länk till en av strömmarna. Inte säker på om den fungerar för icke-BBB kunder, men försöka går ju!

Eurosport @ 1500kbps http://www.bredband.net/PortalTemplates/Content/PCTVExpanded/Channel/1.asx

Lycka till

/ V

icke sa Nicke!

Anders

Det lär dock utan tvekan fungera för bredbandsbolagets kunder. Jag har ett program här som kan ta in strömmen och koda om den samt skicka ut en egen ström, jag tänkte testa ifall det fungerar åtminstone Då kan alla se..

Tror inte BBB hade blivit så glada om man sitter och sänder TV till halva världen dock

/ V

Sannerligen pinsam dålig teknisk lösning.
Har en test på jobbet, och där strömmar vi filmer med Sorenson som liknas med DVD kvalité (med en datarate på 105kb i sekunden). Dessutom så är alla moment klickbara. så om du ser en cool hatt i filmen (i det här fallet Sleepy Hollow) så kan du klicka på hatten och upp kommer info om hatten (vissa objekt i VR), och om du kan köpa den. Allt utan att störa filmen i fråga.

Kan säga att QT är 100 gånger portablare.

Jag har pratat med chefen för bredbandsbolaget och sagt att dom borde anställa någon som kan Mac, dessutom ville jag ha sänkning av priset för alla som har Mac och inte kan utnyttja alla tjänster. Tycker att alla ska skriva och ringa till Jan-Mårten Ruud som är chefen för det hela.

Jag har pratat med chefen för bredbandsbolaget och sagt att dom borde anställa någon som kan Mac, dessutom ville jag ha sänkning av priset för alla som har Mac och inte kan utnyttja alla tjänster. Tycker att alla ska skriva och ringa till Jan-Mårten Ruud som är chefen för det hela.

Citat:

Skapades ursprungligen av: Stig Kjellman:
Idag fick jag ett brev från BBB där man skriver att månadskostnaden ökar från 200.- till 320:-.

Byt leverantör! För att maximera intäkterna skall leverantörerna naturligtvis se till att deras fasta installation är fullt belagd dvs maximera antalet anslutna inom systemet. Denna nya "kartellprissättning" initierades av Telias VD M. Nievert som via massmedia försöker att locka andra leverantörer att höja sina priser, ComHem, Utfors m fl.

Det finns nog en kärntrupp som vi förmodligen tillhör som är mindre priskänsliga, men för den stora allmänheten så är nog en höjning till nästan 4000 kr per år ganska magstark.

Fattar inte att det gnälls över dessa priser?
Är det så att det är god sed att man skall få Internet uppkoppling till en spotstyvel?

Tycker det är helt klart pengarna och vill man inte nyttja den snabba hastigheten har man ju alltid modemet.
Tycker det är ypperliga tjänster BBB ger till sina kunder till ett otroligt fördelaktigt pris även vid 320:- /månad vilket även det jag anser är ödmjukt
för upp till 10 Mb.

  • Medlem
  • 2002-02-24 02:47

Grejen är väl inte direkt att BBB höjer priset utan att de i brevet som skickas ut samtidigt puffar för sin nya tjänst, TV via bredband. Det är väl ett slags plåster på såret för prishöjningen.

BBB levererar definitivt en tjänst som är väldigt prisvärd, före och efter höjningen!

Att BBB erbjuder en tjänst som är knuten till en viss plattform är uruselt! Jag vill gärna se BBC men eftersom de inte klarar av en lösning som passar både Mac- och Wintel-PCs undrar man ju hur det står till med deras interna avdelningars kompetens.

Kan man deponera månadsavgiften hos länsstyrelsen som man kan vid hyrestvister?

1
Bevaka tråden