monopollyn är kul ju!!
Det jag gillar är hur man kan forma ljudet så nogrannt med env och depphtgrejjen, ofta står cuttoffen på typ 0-1-2 nånting, så justerar man med envelopen och dephteen.... ofta hamnar egn på 0, 0-3, 0-3, 0-.... Sen är det ju obligatoriskt att sätta PWM på VCF-EG, eftesom det är skönast, vanligt pwm är lite trisst,
XMOD och andra "Effects" ska också köras på VCF-EG, så i princip så kör jag på dessa inst, och rattar på filteer env, decay och sustain, och på EG-intesnity... resten behöver man ofta inte ratta så mycket på....
SID: allt den gör låter bäst, men oftast kör jag puls, med svep och lite olika på varje osc, sen är ju filtret resten, LFOa det och man blir glad, lace-a och sampleandholda lfoerna och den ettrar ut massa sköna flerpar!!
mono: låsa FM+ .... är bäst!! sen finns det ett knaster man kan få fram, men det är hemligt, Sen har den ju lace på lfoerna som sidstaiton, det är enormt bäst!!!
och sidmaskinen är bra till trummer, iom att den har noise till snares/hattar och puls till kagge och fjonks...
ööö..hhh.... resten är bara kringparametrar...