Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Du har nog sålt flest Xserve i landet"

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ni vet säkert att jag hittade en leverantör i USA som hade ett stort parti Xserve G5 till salu och köpte en pall redan i höstas. Sedan dess har jag köpt in två pallar till (totalt 49st Xserve) och sålt lite här och där till företag som behöver en riktig Mac OS X Server till 25% av nypriset.

En pall med Xserve från USA

Vi har lagt på någon tusenlapp på inköpspriset för att har råd att behålla några själva. Av hela lasten på 49 maskiner kommer 5st gå till 99mac och mac.se faktiskt - det gör ju att det är värt besväret minst sagt!

Lasten är värd mer än bilen

Snackade med en av landets största Appleåterförsäljare häromdagen och berättade om hur vi gjort och han svarade "Ni har nog sålt flest Xserve i hela landet". Det kan inte vara så eftersom exempelvis Aftonbladet har 100st maskiner som dom troligen köpt från en leverantör. Men vi kanske tillhör topp 3 iallafall

Idag är 37 av 44 maskiner sålda!

Fler bilder:
http://www.bjornstrom.se/index.php/site/comments/xserve_g5_import_fran_usa/

Ja, vad ska man säga... ska du bli Xserve-mannen med hela svenska folket?

• Medlem
  • International user
  • 2007-06-21 20:55

xXx - the MAN!

• Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-06-22 07:00

Jäkligt intressant får jag säga.

Jag hoppas snart vara i behov av att köpa några stycken, så jag lär höra av mig.

Grattis till berömmet, det kan mycket väl vara så att du har sålt flest XServe i landet. Vad jag vet så säljer väl Apple direkt till slutkund om det är stora affärer, tex Aftonbladets affär om 100 st som nämnde ovan, eller Virginia Techs stora affär om 1100 stycken, bara för att nämna två.

• Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2007-06-23 15:12
Ursprungligen av Taz_1999:

Jag hoppas snart vara i behov av att köpa några stycken, så jag lär höra av mig.

Grattis till berömmet, det kan mycket väl vara så att du har sålt flest XServe i landet. Vad jag vet så säljer väl Apple direkt till slutkund om det är stora affärer, tex Aftonbladets affär om 100 st som nämnde ovan, eller Virginia Techs stora affär om 1100 stycken, bara för att nämna två.

Aftonbladet köper sina från en återförsäljare, men det är ändå bra jobbat

Hoppas du kan tävla med det pris vi får från Apple när vi ska köpa in mist en Xserve i höst.

• Medlem
  • International user
  • 2007-06-23 10:07
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Hoppas du kan tävla med det pris vi får från Apple när vi ska köpa in mist en Xserve i höst.

Men du vill väl ha en Intel-serever om du ska köpa en ny?

• Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2007-06-23 09:25

Jag har _aldrig_ blivit så lurad som när vi gjorde en deal direkt med Apple. De prutade väldigt lite på priset (25 iMac G5 17") och när maskinerna till slut kom efter mycket strul och virrande så visar det sig att maskinerna var refurbished. Jättekul.

• Oregistrerad
  • 2007-06-28 00:10

Ja jävlar, vissa kan konsten att shoppa. Lite ångest jag skulle ha om jag hade så pass värdefull last i bilen.

Ursprungligen av Doktor G:

Ja jävlar, vissa kan konsten att shoppa. Lite ångest jag skulle ha om jag hade så pass värdefull last i bilen.

Man undrar ju vad som hänt om man krockat och fått 380kg Xserve i ryggen O:-)

Bild (från ovan): Xserve G5, Xserve G5 med 1 diskplats, Xserve G5 uppgraderad till 3 diskplatser med inbyggd SuperDrive Dual-Layer.

Har börjat erbjuda ett litet uppgraderingskit som gör att Xserve noder kan ha tre diskar och Superdrive Dual-Layer optisk enhet. Tar tio minuter att uppgradera och är inte speciellt dyrt heller. Hittade paketet i USA och har några paket på väg över Atlanten nu.

Finns lite mer info här: http://www.99.se/mac-saeljes/104302-xserve-g5-2x2ghz-rackserver.html

Nu ringde jänkarna och gav mig specialpris om jag köpte fyra pallar till

Startar en egen tråd för det

1
Bevaka tråden