Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tom extern låda?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag letar efter en tom extern låda för en sata 3,5 disk, men det är tydligen inte det lättaste.

Har bara hittat med usb2, jag vill helst ha usb2/firewire.
Sen är det ju det här med priset, varför kostar en tom låda i stort sett lika mycket som en komplett med 250-300GB Hårddisk? Är ju helt sjukt!

När man söker på dom vanliga tillverkarna western, seagate, maxtor osv så kostar intern och extern hårddisk i stort sett lika mycket, men vill man bara komma åt den tomma lådan så får man betala 4-600kr vilket borde medföra att dom externa färdigbyggda borde kosta så mycket mer än dom interna.
Ja jag fattar att dom köper in en miljon skal och får ett riktigt bra pris, men ändå...

• Medlem
  • Umeå
  • 2007-06-24 17:39

Här har du en låda med både FW och USB2, http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=307147

Men som sagt FW kostar ju en slant extra.

Ursprungligen av Narogh:

Här har du en låda med både FW och USB2, http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=307147

Men som sagt FW kostar ju en slant extra.

Problemet med den är ju att den är för ide diskar och jag har en sata...

och visst Revoltec Alu Book Edition 2 är rätt snygga har sett dom på någon sida /(kommer inte ihåg vilken) men den kostar ju då ca 500 utan disk, har inte fw så den måste ju funktionsmässigt jämföras med dom alra enlkaste usb diskarna som finns ute på marknaden och då behöver man inte lägga så mycket till för att få en med en 200-300 disk i.

Jag tycker Revoltec Alu Book Edition 2 är snygga. Tyvärr är det bara USB2 men de har stöd för SATA, men med en USB-hub för 150:- från Clas Ohlson så är det inga problem att ha fler än två anslutna samtidigt. är snygga, de finns i blått, svart och rött, jag har tre svarta.

Vilka som säljer dem i Sverige vet jag inte, jag har köpt in dem reggad som ÅF på Captech. De ligger på ca 500:-.

Länkarna leder till något som heter listan.net

Svart
Blå
Röd

1
Bevaka tråden