Helloj, nyss reggat mig här för att söka info/bolla lite funderingar.
Köpte en MacBook Pro för några veckor sedan när jag fått nog av produktaktiveringar och allt annat rat som Microsoft har för sig + att Apple gjort någonting trevligt med Mac OS X och hoppat på Intel tåget.
Nåja, hur som haver. Det som stör mig uteslutande mest efter bytet är det faktum att jag kör med extern skärm och jag vill släcka laptopens skärm när jag gör det, inte nödvändigtvis ha den stängd, bara skäcka den. Det jag gör idag är att hooka upp allting, sedan sänker jag locket på MacBooken så att laptopens nästan är helt ihopfälld, då slocknar hela rasket. Sen klickar jag på min USB mus så vaknar huvudskärmen osv igång, och laptopens skärm blinkar till för att sedan slockna. Sedan kan jag höja laptopens skärm igen (vill inte köra den stängd) och jobba på.
Det jag har sett är att det verkar finnas några olika program som dissar MacBookens sleep läge helt, Sleepless och Insomnia X, de verkar fungera sisådär och det kanske är en route jag måste utforska. Dock inte helt sugen på det.
Min fråga är alltså helt enkelt; finns det något enkelt sätt att släcka laptop skärmen medan man har extern skärm på?