Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

UF8 probs

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-25 19:08

Hej, min uf8 keyboard skickar otroligt mkt midi signaler hela tiden även fast man inte gör nått.. Upplever det som att den ibland hoppar över toner när man spelar för att den skicka så maximalt med midi hela tiden. Nån som känner igen sig, vet nått om detta?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-25 19:46

Har du provat att spela in signalerna och kollat i en list-editor?
SKulle tippa på att det kan vara en encoder som strular, alltid bra att kolla så att man vet exakt vilken och om problemet ligger just där.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-25 20:15

Köpte den nyss beg. är det ett tecken på att den är i risigt skick?

Vad menas med list editor? Tack för hjälp!

Edit: hittade i cubase ... nu ska vi se ..

Står att det är "Expression" som reagerar .. på channel 2 om det hjälper på nått vis

Senast redigerat 2007-06-25 20:31

Testa att blåsa rent expressionpedaljacket - det kan vara så enkelt som damm eller smuts, det hände liknande med en Fatar jag har, och den hämtade sig när jag bara blåste rent jacket.

Annars kan du koppla in en expressionpedal, ställa synten på midikanal 2 och svepa ett par gånger, jag har för mig att jack kan 'hänga' sig även om man startar om, och då stå och sända mellan de två senaste värdena...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-25 22:13

Problem solved!! Här kommer ett virituellt blombud som tack!

G R Y M T! Vad gjorde herrn..?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-26 11:13

Kopplade bara ur expressionpedalen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-26 11:14

Jag e verkligen pinsamt oklok ibland. Jobbigt att man inte ska kunna ha den in kopplad utan att midit ska bli helt galet dock. Testade aldrig att blåsa rent men kankse kan hjälpa.

Ha ha, klockers..! Det är ju inte det fösta man tänker på i denna värld av oändliga menyer..! Bra att det löste sig.

1
Bevaka tråden