Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Obehaglig upptäck med Liquidmix + Macbook pro LED

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

har med mindre förtjusade tungomål nu konstaterat att Liquidmix och den purfärska macbook pro (LED) inte fungerar ihop, pga av att liquidmixen inte hittar sina emuleringar?!?

Jag har felsökt allt, och testat LM på andra datorer, både PC och Mac där den funkar. Har även testat en annan LM enhet på min mac, men den säger samma sak. Focusrite har fått veta min upptäckt, men det är inget tempolopp direkt med kontakten. Så min vädjan här på forumet, om det är någon mer (materiellt lyckligt lottad) macbook pro v3 ägare (den med LED LCD och Santa Rosa plattform) som skulle kunna verifiera återskapa mitt fel, skriv en rad här på foumet! Skulle ev. funk att testa en LM med den nya lillebrorsan macbook, som också nyligen fått Santa Rosa plattformen...

/ Jonas

Senast redigerat 2007-06-25 22:55

Macbookarna har inte fått santa rosa-köret än.. så försök testa me flera macbook pro's istället om du misstänker santa rosa.

Ah... du har rätt! Jag har dock inte en uppsjö av nya Macbook pro (LED) i vänskapskretsen, någon här på forumet som har en likadan mac?

Jonas

Problem löst

Jaha, då visade det sig at temuleringarna låg i Liquidmix istället för i LiquidMix (mappen)...case sensitive alltså. Man lär sig alltid något nytt.

  • Medlem
  • 2007-06-28 08:46

Jisses. Ett problem i klass med "hitta den glappande kabeln", fast på datorn. Skönt att du löste problemet!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-28 09:28

Case sensitive prylar kan man ju bli galen på - kompilera kod och skriver scePowersetClockFrequency istället för scePowerSetClockFrequency och det blir fel. Eller missa ett ; är också roligt! Och man kan läsa genom instruktioner, kolla på hemsidor och försöka förstå - och efter två ljusår av felsökande så hittar man tillslut det lilla lilla S:et. Bah!

zthee: Se till att börja utnyttja codesense

HFS+ case sensitive

Hej, problemet var allvarligare än så, det visar sig att Cubase 4 inte stödjer HFS+ case sensitive partitioner. Slappa programmerare på Steinberg undrar man?

Här är saxat från mi7:s KB efter min upptäckt.
===========================

When you format your drive make sure you do not select case-sensitive formatting as some software like Cubase for example might not work properly.

Christian Dettner @ Steinberg:
HFS+ (or HFS extended) is the correct choice!
What is not correct is HFS (without + or extended, that is the old OS9 file system).
Also problematic is the journaled file system.

===========================

Simon says, don´t use case sensitive partitions!

/ Jonas
www.ftpmastering.com

1
Bevaka tråden