Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flera domäner till samma webbhotell med cPanel

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Stor nybörjarvarning här. Jag har webbhotell hos manufrog och registrerade i samband med det också ett domännamn hos Loopia. När ompekningen var klar så verkade mitt konto hos manufrog knytas till mitt domännamn, och jag loggar bla in på cPanel med domännamnet.

Nu vill jag använda ett annat domännamn till samma webbhotell. Jag gjorde en likadan ompekning (propagering) och skapade en ny mapp i public_html åt den nya domänen. Jag kom fram till att jag skulle använda Addon Domains i cPanel, men jag vet inte om det är rätt? Jag fyllde iaf i adressen (vilket är http://mitt_gamla_domännamn/den_nya_mappen). Det nya domänet fungerar men så fort sidan laddas så ser man den gamla domänen och den fula sökvägen. Jag vill ju bara att bara www.nytt_domän.se skall synas! Och att jag skall kunna lägga till nya directories och liknande på ett snyggt sätt.

Jag har inte hitta något bra svar på Manufrogs forum. Vad har jag gjort fel? Är jättetacksam för hjälp

Inget direkt svar, men har du kontaktat supporten på Manufrog? När jag var kund hos de, så var supporten kanonbra, de svarade snabbt och rätt varje gång jag ställde frågor.

Ursprungligen av Mikael E:

Inget direkt svar, men har du kontaktat supporten på Manufrog? När jag var kund hos de, så var supporten kanonbra, de svarade snabbt och rätt varje gång jag ställde frågor.

Jag väntar på svar från dem. Hoppas att det kommer snart

Jag känner inte till Manufrog, men jag har framgångrikt lagt till "add-ons domains" i cPanel på annat webbhotell.

1
Bevaka tråden