Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpråd efterlyses!

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag går i Mac-funderingar igen efter att ha blivit befriad från "min" iMac TFT (Sambons 30-årspresent, hon ledsnade på en bullrig PeCe efter ett par veckor och ville ha sin Mac tillbaka...) och har bestämt mig att det är en bärbar jag vill ha.

Först ville jag givetvis ha en PB12. Den är liten och läcker men skärmen är en aning för liten och dessutom blir den ju rätt varm plus att jag har lite svårt för de vassa kanterna. En PB15 känns aningen för dyr för mig om jag köper en ny, vilket jag vill göra, så istället funderar jag på en 14" iBook med en G3:a på 800Mhz eller snabbare.

Har någon här använt en sån under en längre tid och kan ge råd om hur snabb den är med OS X 10.2.5 ? Jag har haft en 600Mhz iBook 12" tidigare och var rätt nöjd med den även om den kändes lite seg ibland när den fick mycket att göra.

Jag har mest tänkt använda den för att maila, surfa, koda lite och kanske skriva lite artiklar på så en 14"-skärm är viktig för mig, och att den inte blir så varm som 12"-modellerna blir undertill.

  • Medlem
  • 2003-04-23 18:54

Jag går i precis samma tankar just nu!

För att göra detta inlägget något hjälpsamt alls kan jag säga att de nya 14,1" iböckerna har 900 MHz processorer, och inte 800 MHz längre.

1
Bevaka tråden