Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Provade en iPhone idag

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

...och vad ska man säga - annat än VILL HA!

Är i Los Angeles på semester och kilade så klart in på en Apple Store där de hade massor med iPhones att leka med. Det var en stor samling människor runt ett bord med cirka 12 telefoner.
Fick tag i en och började testa funktionerna. Det här är mina reflektioner efter 10 minuters lekstuga:

- Den ligger väldigt bra i handen, smidig storlek och en tyngd som gör att den känns robust.
- Inget kladd på skärmen. Jag var verkligen inte den första som lade fingrarna på den och jag såg bara fingeravtryck när jag vinklade den mot ljuset
- Grymt smidigt gränssnitt - det reagerar supersnabbt på alla kommandon
- Musikspelaren är enkel att hantera, att hoppa mellan album var oändligt roligt och logiken att ta fram låtar från respektive album känndes självklar.
- Videovisaren testade jag via YouTube och den plockade hem materialet nästan direkt (gick via Wifi i butiken) och kvalitén var suverän! Kan bara tänka mig hur riktiga filmer kommer att se ut
- Fotoalbumet var lika smart som att bläddra mellan album i musikspelaren. Zooma och flytta bilderna var något som man snabbt fick grepp på.
- Hann inte prova kameran - eller OK, jag glömde det...
- Google Maps var galet roligt. Plottade hela resvägen till San Fransisco som väntar mig och sen zoomade jag in på vissa mål utmed vägen innan jag tog upp satellitbilder som visade ställena jag skulle till.
- Att klicka på mindre knappar funkade efter en stund när man fick lite häng på det.

Ett litet minus var att tangentbordet är lite pilligt innan man lär sig att hantera det. Knapparna är lite smala så det krävs viss fingertoppskänsla.

Sammantaget kan jag inte annat än säga att det var en omskakande upplevelse av det positiva slaget och jag kommer garanterat att köpa en när den kommer till Sverige. Stämningen i butiken såhär dagen efter releasen var fortfarande lite som inför en slutspelsmatch och jag lyckades sneaka till mig en iPhone-papperspåse av personalen som var på ett strålande humör.

Trevlig rapport!

mycket trevligt .. jag har hört dock att man INTE skall ha fingertopskänsla utanhelt enkelt bara trycka rakt med ens stora tumme rätt på tangenten .. detta skall tydligen ge den bästa skrivuplevelsen eftersom iPhone kommer lära sig hur du skriver ...

detta raporteras i alal fall från flera användare och från filmer på YouTube ...

tydligen är det ett "vanligt" mistag många gör med iPhone i början att man är aldeles försiktig och försöker träffa exact rätt på den virtuela keybordens tangenter .. vilket tydligen är något man absolut INTE skall göra alls.

men vad vet jag .. har ju ingen i
Phone än .. f*n

Du är välkommen upp till SF. När du ändå är här i trakten kan du ju passa på att åka till Apple Company Store på 1 Infinite Loop i Cupertino. Där finns lite smått o gott att inhandla för Applefans.

1
Bevaka tråden