Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Märkliga problem!?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-07-01 19:45

Hejsan!

Har stött på lite märkliga problem på min MacBook inga problem med hårdvaran dock, tror jag!

Safari kraschar titt som tätt, MSN Messenger kraschar nästan varje gång, program rent allmänt kraschar titt som tätt. Problemet började komma när jag gjorde en ominstallation av Mac OS X Tiger häromdan? Någon som vet vad det kan vara?

Sedan mitt största problem som är jäkligt irriterade just nu och som jag verkligen vill ha hjälp med är CTRL + SHIFT + ÄPPLE + 3 eller 4 dvs ta skärmdumpar, det dyker inte upp några bild filer på skrivbordet och jag har letat igenom hela hårddisken. Det verkar inte funka att ta några skärmdumpar? Ljuded låtet och så när man tar skärmdump men som sagt dyker inte upp någon bild fil någonstans! Någon som vart med om detta mysko fel?

Väldigt tacksam för svar!

Håller du inne ctrl skickas skärmdumpen till urklippsminnet. Använd inte den tangenten så dyker bilden upp på skrivbordet.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-07-01 20:04
Ursprungligen av Marcus K:

Håller du inne ctrl skickas skärmdumpen till urklippsminnet. Använd inte den tangenten så dyker bilden upp på skrivbordet.

Tack du räddade min dag!

Sedan får jag väll köra Cocktail eller nått kanske kan fixa så att inte vissa program kraschar titt som tätt?

Öppna verktygsprogrammet Console (heter något i stil med Systemmeddelanden om du kör på svenska) och se om du hittar någon logg angående krascherna. Ibland står det där vad det kan vara för fel.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-07-03 01:41

Har nu upptäckt varför MSN Messenger 6.0.2 kraschar hela tiden när jag försöker stänga ner en konversation. Det är nämligen Safari 3.0.2 betan som MSN Messenger 6.0.2 inte verkar tycka om, så fort jag stänger av Safari 3.0.2 betan så funkar MSN Messenger 6.0.2 klockrent.

Har kollat runt lite också på andra mac forum och det är tydligen en hel del som har problem med det.

Nu blir det tillbaks till FF igen då!

1
Bevaka tråden