Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Typsnittsproblem i Word 2004

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Håller på bli knäpp. Har en dator med typsnittsproblem i Word. Har lokaliserat problemet till ett typsnitt, "Scala". Ifall jag försöker spara om ett dokument innehållandes detta typsnitt så hänger sig word. Tar jag bort typsnittet fungerar det. Om jag installerar om ett fräscht typsnitt så kommer samma problem tillbaka, likaså om jag gör samma procedur med en annan användare på samma dator som inte haft typsnittet sen innan. Nåt ligger alltså kvar nånstans och stör.

Har provat installera om Office. Kört Font Finagler och tömt alla cachar. Problemet kommer tillbaka så fort jag installerar typsnittet igen. Har samma typsnitt på min egen dator och där kan jag spara dokument (samma) utan problem.. Plockade även bort hela prefs-mappen och startade om Office men samma problem..

Känns ju aningens drastiskt att behöva installera om hela OSX bara för ett sketet typsnitt..

• Medlem
  • Norrköping
  • 2007-07-02 11:23

Har du verkligen hittat alla instanser av typsnittet?
Du har ju tre platser där Mac OS X har typsnitt: Library/Fonts, System/Library/Fonts, ~/user/Library/Fonts. Har du dessutom OS 9 installerat har du ytterligare ett ställe. Dessutom så stoppar MS Office in sina typsnitt på något eget ställe.

Alternativt verkar det som ditt orginaltypsnitt är skadat.

Eftersom jag bara installerar typsnittet som användaren (inte i hela systemet) så finns det bara i hem-mappen. Har för säkerhetsskull kollat alla de andra ställena också men där finns det inte. Inte heller i /Applications/Microsoft Office 2004/Office/Fonts

Om typsnittet låg kvar så borde ju inte problemen försvinna när jag tar bort det. Väldigt underligt, som om nån cache är trasig som den inte använder om inte typsnittet finns närvarande, men jag har ju tomt de cachar som går att tömma med Font Fingler.

Att orginalet ska va trasigt verkar underligt då det är kopierat till flera andra datorer och fungerar utan problem där..

Vet inte om detta är till hjälp....

http://support.microsoft.com/kb/313535

Mvh

1
Bevaka tråden