Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Motu Traveler, bra för mig?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-07-04 17:24

Har funderat på Motu Traveler ett tag. beställde hem en Macbook Pro 15" nyligen.
Ska spela in lite med mig själv, gitarr, sång men tänkte även att jag kanske
skulle spela in lite trummor osv i framtiden.

Så jag tänkte att jag ville ha ett ljudkort med många ingångar, ganska lätt att ta med men ändå
ganska billigt. Då tyckte jag att Motu traveler verkar schysst!

Vad tycker ni?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-07-05 12:55

Billigt är väl inte ordvalet jag skulle köra med, men prisvärt är det säkert. Motu gör oerhört bra ljudkort och drivrutiner. Kolla även in deras Ultralite och 8pre.

Traveler är helt klart ett jättebra alternativ. Oerhört bra drivare håller även jag med om! Fireface 400 verkar vara ett annat väldigt intressant alternativ som jag egentligen tycker ser lite roligare ut.. men inte testat själv. Själv så gick jag över från motu till metric halo och är väldigt nöjd över det bytet

Ultralite saknar preamps tyvärr.. annars så vore även den schysst. 8pre tror jag inte går att driva via fw-bussen.. så om det inte är ett krav så är ju det värt att kolla upp.

  • Medlem
  • 2007-07-05 13:58
Ursprungligen av Volantiz:

Ultralite saknar preamps tyvärr.. annars så vore även den schysst.

Ursprungligen av motu:

"Front-panel mic input - This combo jack accepts either high impedance quarter-inch input or low impedance XLR microphone input. The preamp provides plenty of gain with individual trim, phantom power for condenser mics, and 3-way pad switch."

(härifrån)

...? är det begränsade preamps på UltraLite eller vad?

Det är absolut inte några begränsade.. jag hade bara helt förträngt att den hade några

  • Medlem
  • 2007-07-05 15:08

*puh* fint! (sneglar intresserat på UltraLite)

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2007-07-05 17:26

traveler är bra om man har användning för 4 preampar och 4 analoga

hade ett sådant ljudkort själv och den passade inte mina behov
för många preampar för att det skulle funka.

men det är verkligen ett toppenkort ananrs. låter kanon och enkelt att hantera.

om du bara vill ha preampar gör ju motu ett fw-kort
med 8 preampar. de är iofs kombinerade med line in.

Kan inte travelers "preamp-ingångar" användas som line-ingångar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-10 20:47

Edirol Fa-66 är annars sjyst, kan rekommendera om du vill ha ett lite billigare alternativ samt mkt bra ljudkort.

1
Bevaka tråden