Funderar på att börja jobba hemma lite mer, behöver då minst 20MBit enligt vår IT avdelning. Min nuvarande bredbandleverantör kan erbjuda max 5MBit. Telia däremot kan, enligt dom själva, erbjuda 24MBit. Ringde och pratade med Telia och dom sa att jag bodde tillräckligt nära stationen för att komma upp i hastigheten 20 - 24MBit.
Nu till frågan, är det någon här på forumet som har erfarenhet av Telias ADSL alternativ. Hade Telia för några år sedan och tyckte det var rätt bökigt med inloggningen via webben. Är det fortfarande kvar?
Fördelen med min nuvarande leverantör är att jag har fast IP, det är väl bara att glömma när det gäller Telia?
Idag har jag följande lösning, bredbandsmodemet är kopplat till en router med inbyggd brandvägg som i sin tur är kopplad till en Apple Airport express. Vill man surfa trådlöst så funkar det bra med nattade IP addresser. Routern är även kopplad till en Elgato Eyehome och en Mac via Ethernet. Testade att köra trådlöst med Eyehomen men det blev för trögt.
Hur funkar Telia bredbandsmodem och antivirus grejor, nån som har nån erfarenhet av det?