Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Drivrutin till HP lite knas..

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2007-07-06 01:24

Jag har en HP Color Inkjet Printer cp1700...

Den fungerar bra å allting.. Men sedan jag bytte till macbook pron får jag inte drivrutinerna till att bli 100%:iga..

Innan när jag hade G5:an kunde jag välja vilken kvalitet, bläckmängd och typ av papper. Det kan jag inte längre.. Har laddat hem drivrutiner från hp men jag lyckas inte hitta dessa inställningar.. Skrivaren går dessutom jättelångsamt nu..

Någon som vet vad som kan vara fel? Kan det ha med intel att göra? Känns ju konstigt.. Drivrutinerna på hp's hemsida är daterade till 2004, så det är samma som jag hade till min G5:a med största sannolikhet!

Edit: Kanske kan ha med tigerversionen att göra vid närmare efter tanke..?

Senast redigerat 2007-07-06 01:34
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-07-06 12:48

Då vet jag inte hur du letade, för när jag tittar så hittar jag en Universal Binary-version för 9:e juni 2006 version 3.3. Det finns också några äldra versioner, men ingen från just 2004. Vidare finns det också en firmware update, för all del från 2002, som du kanske inte har applicerat?

Att det går segt på din dator just nu har troligen med PPC och Rosetta att göra: du kör en gammal PPC-driver i emulerat läge på din nya Intel-Mac. Fast enligt expertisen är det inte ens säkert att drivers öht går i Rosetta.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-07-06 12:55

Haha - och läser man på beskrivningen för v3.3:

Citat:

This download package contains an updated HP Inkjet printer driver in new Universal Binary format. Full printing support for Mac OS X v10.2.8, v10.3, v10.4 PPC and Intel processor Macs is included with this download.

Note: this v3.3 driver is built-in to Mac OS X v10.4 shipping with new Intel core processor Macs.

Man kan alltså med fog fråga sig varför man öht ska ladda ner den här drivrutinen. Samtidigt kan man också fråga sig vad skillnaden är mellan Driver och Driver - Printer som det står på sidan.

• Medlem
  • Stenungsund
  • 2007-07-07 00:21
Ursprungligen av frazze:

Haha - och läser man på beskrivningen för v3.3:Man kan alltså med fog fråga sig varför man öht ska ladda ner den här drivrutinen. Samtidigt kan man också fråga sig vad skillnaden är mellan Driver och Driver - Printer som det står på sidan.

Tack.. missade att det stod 2006 där.. Dock hade jag provat med denna innan och det fungerade inte.. Och inte nu heller.. Fast nu tryckte jag runt massa bland inställningar och helt plötsligt fanns det bara där.. Papertyp/quality fliken... YES!!!!

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-07-07 00:29

Det är inte så att du först provade med PPC-varianten från din G5:a? Och när det inte gick så bra så hämtade du en ny (troligen UB?) från hp.com och installerade den också. Men troligen fanns det kvar något PPC-aktigt så det gick dåligt i allafall?

1
Bevaka tråden