Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp!! Hårddisken med Alla låttexter har dött!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-07-06 10:56

Min egna Deskstar har krashat. hade inget backup. Men hade alla mina låttexter där..
Jag har så himla dåligt minne Kommer inte ihåg hälften av dom ens.. Många var liksom på väg att bli inspelade... behöver eran hjälp!

behöver styrkortet på en likadan modell.. Modellen ska vara IBM Deskstar 80 gb (IMB Deskstar 120GXP-80) men har ni annan modell kan ni kolla nedan ändå:

För att veta att det är samma modell på styrkortet ska ni kolla på klisterlappen ovanför IDE-kontakten. Där ska det stå:

07N8491H32132_MzH20281x5

Om det inte står så så kan ni ändå dra iväg ett mejl och skriva vad det står.

Min ide är såhär, 500kr för hårddisken. Funkar det så får ni 500kr till.

Alltså kan ni få 1000kr för en gammal sketen hårddisk.
ring mig gärna på 0739-99 69 89 om ni har en hårddisk som funkar, med samma styrkort!

Mvh. Pierre

På vilket sätt har den krashat? Hade du tänkt att byta ut kretskortet på disken?

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-07-06 11:20

Den startar inte ens. Så antagligen har det met styrkortet(kretskortet) att göra..

Jag har ingen sån hd tyvärr, men du är alltså helt hundra på att den inte snurrar?

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-07-06 13:55

Snurrar inte.Inget ljud ur den alls..

Lämna in den till en diskräddningsfirma är mitt råd om du ändå tänkt betala en tusenlapp. Deskstar är väl ganska kända för att dö så det är nog inga konstigheter att fixaeller ge pris för av en firma.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-07-07 21:55

Brukar kosta upp mot 5000kr. :/

Ring och hör med dom, skadar ju inte? Kanske kan gå biligt om det är ett vanligt fel.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2007-07-08 21:01

Jag hade en 2.5 hitachi-disk inne hos Ibas (diskrekonstruktion) för ett par år sedan pga ras. Summa summarum: 6500 kronor och inga data lyckades återskapas. I mitt fall hade läshuvudet dock haft närkontakt av tredje graden ( ) med skivan. Finns ju andra firmor som har bättre pris (Ibas skulle dock vara "the shit") och är det bara logikkortet så bör du komma billigare undan kan man tycka.

Bara höra med några olika. (och lycka till med allting självklart).

M v h

Danne

1
Bevaka tråden