Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Super Drive Update 2.1 hittar inget att uppdatera

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-07-06 14:07

Jag har laddat ner denna uppdatering via Programuppdatering men updatern säger att den inte hittar ngn enhet som behöver uppdateras. Nu kommer detta meddelande varje gång jag startar datorn.

Jag har en MacBook Core Duo 2.0. DVDn funkar iaf att se på, har inte testat att bränna. Har kört Hardwaretest utan anmärkningar. Har kollat på infon på Apples hemsida men där står inget som hjälper.

Är det ngn som vet varför det blir så här. Funkar updatern för er andra? Kan jag slänga updatern ur verktygsprogrammappen?

• Medlem
  • 2007-07-06 14:17

Om det säger att den inte hittar något att uppdater så behövs det nog inte. Det kan vara så att apple använde en annan drive i vissa modeller. Tycker du ska kunna slänga den eller bara avaktivera att den ska starta automatisk vid uppstart.

Blev samma för mig. Störande! Vad göra?

• Medlem
  • 2007-07-07 16:11

För mig så uppdaterade den min SuperDrive för att sedan starta om en gång till...
När den startade upp så kom det upp en ruta där det som precis för er stod att det inte fanns något att uppdatera.

Jag gick då in i fliken Startobjekt under Konton i Syteminställningar och tog bort den från listan.

Klart!

Ursprungligen av Hubug:

För mig så uppdaterade den min SuperDrive för att sedan starta om en gång till...
När den startade upp så kom det upp en ruta där det som precis för er stod att det inte fanns något att uppdatera.

Jag gick då in i fliken Startobjekt under Konton i Syteminställningar och tog bort den från listan.

Klart!

Tack för det!

1
Bevaka tråden