Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på sampler med trigg-in?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skövde
  • 2007-07-06 19:25

Använder just nu en Roland D2 för 2 st feta trumljud när jag är ute och spelar. Det är två jättefeta 80-tals toms som klingar och som jag inte kan vara utan. Däremot känns det extremt mycket som overkill att ha med D2'an och allt krimskrams (trigg->midi) för att trigga ynkliga 2 st ljud.

Ingen som har ett bra tips på en sampler med trigg-ingångar istället? Gärna i 19"-rackformat och allra helst 1HE. Den måste kunna hålla ljudet i minnet efter att jag stängt av den också, då den kommer användas enbart på livetillfällen.

mvh Clase

Kanske en sådan där Roland-octapad med inbyggd sampler (S-någonting)?

Alesis DM Pro har triggingångar, och kan spara samplingar på något obskyrt minnsekort. (fast den har rätt gott om trumljud som det är, så det kanske inte ens behövs?).

  • Medlem
  • 2007-07-09 14:04
  • Medlem
  • Skövde
  • 2007-07-09 15:43

Totalt asgarv, även om du har rätt. Tanken på att ersätta en billig pryl pga allt krimskrams runtomkring den mot en sak som kostar mer än hela liveriggen totalt är rätt roligt.

Peter: Tack för tipset på alesisen, det ska jag kolla upp.

Sawtooth: Roland spd-s har jag spanat på, men jag har redan en halt sönderbankad octapad och en annan octapadig historia från roland med inbyggda ljud vars modellbeteckning jag inte kan komma på nu.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2007-07-09 16:02

Fan bankar du på mina ex-pads fortfarande, eller hardom dött??

Det finns även trig option till akai s900, säkert rätt ovanlig. Fast då måste man nog ladda in från diskett... men det är väll okej...
Har sett nån akai trig-midigrej i 1he nångång. men då blire 2burkar..

  • Medlem
  • Skövde
  • 2007-07-09 16:12

Jupp, jag använder dina gamla Tama-pukor än. De kommer nog aldrig att dör tror jag

  • Medlem
  • 2007-07-09 16:15

Du vågar aldrig köra maskintrumman till pukorna.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2007-07-09 16:19

Fan clase, hitta en gammal Techstar-modul!!! fetaste pukorna i stan!! eller simmons!

Har inte s-550 eller ngt annat gammalt rolandhärke trig in? kallback?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2007-07-09 16:54

Jo kallbaxcks älsklingssampler s220 har nånslags trigsgrejjs, minns att den var sjukt mysko... sen kanske det är bättre på senare modeller, tror inte clase blir glad när han får gängspö av sitt band.... när qdläser i s220 ballar ur... hehe...

  • Medlem
  • Skövde
  • 2007-07-09 18:25

Iofs sant. Det hade vart roligare med en Techstar eller Simmons...ska försöka hitta 2 pukmoduler...det är det enda rätta faktiskt.

1
Bevaka tråden