Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svindyrt att byta batteri

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

79 dollar för att byta batteri.. urk. Plus frakt. Men det står inte om batteriet är inräknat i priset? Eller är det bara själva bytet som kostar 79 dollar? Det står "The service will cost users $79" så jag antar att det bara är själva bytet...

http://news.yahoo.com/s/ap/20070705/ap_on_hi_te/apple_iphone

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-06 20:46
Ursprungligen av rikard.agren:

79 dollar för att byta batteri.. urk. Plus frakt. Men det står inte om batteriet är inräknat i priset? Eller är det bara själva bytet som kostar 79 dollar? Det står "The service will cost users $79" så jag antar att det bara är själva bytet...

http://news.yahoo.com/s/ap/20070705/ap_on_hi_te/apple_iphone

Jag läste nånstans att det ingår en "lånemobil" i det priset...

Enligt artikeln kostar lånemobil 29 dollar extra. Huga

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-07 09:16
Ursprungligen av rikard.agren:

Enligt artikeln kostar lånemobil 29 dollar extra. Huga

Jasså? DÅ håller jag med om att det är svindyrt. Varför tvingas skicka iväg telefonen över huvud taget... så svårt borde det inte vara att "låta bli" att löda fast batteriet?

Harvey Rosenfield citeras i artikeln, angående de som köpt en iPhone men inte vetat om kostnaden för att behöva byta batteri:

"Some of them might be waking up now, wondering who they got in bed with."

hur ofta har ni bytt batteri på er ipod igentligen ?

En gång, här om dagen. På en tredje gen iPod. Kostade ungefär som att byta batteri på en iPhone också. Jag tycker nog att ett utbytbart batteri inte hade varit för mycket att önska dock.

Svindyrt? Original Sony Ericsson-batteri till, t.ex. W880i kostar 499 spänn på Phonehouse. 80 dollar motsvarar just nu 540 spänn så det är ju inte så stor skillnad. Och självklart kommer det finnas batteribytartjänst från andra än Apple, med "piratbatterier" och till lägre priser. Jamen ryker inte garantin då? Jo men hur många har behövt byta batteri innan garantitiden gått ut? Enda gången det drabbat mig gick det på garantin eftersom batteriet hade fabrikationsfel. Så det är en icke-fråga tycker jag.

"The service will cost users $79"

Det står inget om vad batteriet kostar.

I och för sig har jag aldrig behövt byta batteri i någon av mina telefoner jag haft Li-ion batteri i.

Batteriet ingår i "servicen". Åtminstone var det så för min iPod.

@Per, Att kunna byta batteri själv kan vara skillnaden mellan att få slut mitt på dagen utan laddare med sig eller att kunna fortsätta använda sin iPhone. Men, med batteri-tider som nedan så kanske det inte betyder så mycket. Jag har mindre på min telefon nu. Vilket funkar...

http://www.apple.com/iphone/specs.html

Citat:

Power and battery
Built-in rechargeable lithium ion battery
Talk time: Up to 8 hours
Standby time: Up to 250 hours
Internet use: Up to 6 hours
Video playback: Up to 7 hours
Audio playback: Up to 24 hours

Ursprungligen av bjelkeman:

@Per, Att kunna byta batteri själv kan vara skillnaden mellan att få slut mitt på dagen utan laddare med sig eller att kunna fortsätta använda sin iPhone. Men, med batteri-tider som nedan så kanske det inte betyder så mycket. Jag har mindre på min telefon nu. Vilket funkar...

Ja du har helt rätt. För den om vill ha reservström med sig finns det ju batteripack som laddar via usb-kabeln och ett sånt funkar ju även till iPhone. Inte krångligare att ha med ett sådant än ett extra batteri. Men förmodligen billigare, eftersom det inte står Apple på dem...

1
Bevaka tråden