Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dubbelstativ till liten synth

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-07-07 00:57

Det är som så att jag är i stort behov av ett nytt stativ då min gamla håller på att rasa sönder, på den ska det monteras en Roland V-Synth och Korg Micro X, altså en "stor" 61 tangentig Synth och en ganska liten med två oktaver.

Jag vill kunna använda ett stativ snyggt i live sammanhang, bl.a. kollade jag på K&M spider, men minimum bredd på den var 65cm och Micron är bara 60cm bred.. Så har ni några förslag?

Musikbörsen finns här i Örebro och t.ex. www.thomann.de är en sida jag och några kompisar tänkte beställa ifrån så fort vi vet vad

  • Medlem
  • Skövde
  • 2007-07-07 02:14

Jag kör med detta stativet och dess tillhörande påbyggnad.

Jag har en D-50 underst och en liten 2 okatvig Nördmodular key på andra våningen. Jag bytte plats på övervåningens 2 hållare också, eller hur jag ska säga det, så att jag kunde dra isär underdelen mer och så att det blev stabilare, men ändå kunde hålla Nörden med god marginal. Detta är faktiskt det enda stativ som jag stött på som verkligen står på plats när det är uppe utan att gunga. Brukade ha en stor JD-800 i stativet och det kändes hur säkert som helst.

Du behöver ett fett A-frame-stativ. Där kan du ställa bredden, vinkel och en massa annat. Det finns mer inställningsmöjligheter än på stolarna i bilen.

Har ett Quiklok QL641, är toknöjd med det, kostar typ 1600 på Jam, har en AX60 och en Monopoly på det utan probs, bastant och bra

http://www.quiklok.com/catalog/?p=productsMore&iProduct=140&sName=QL-641

  • Medlem
  • Skövde
  • 2007-07-07 19:03

Slakker: Jag har ett nästan likadant, men det är lite jobbigt med övervåningen då det är en såpass liten synt som ska på. Det känns inte riktigt stabilt att röja vid det då.

OT: Senaste jag var i Norrköping och spelade så åkte min Nördmodular i golvet då den stod ensam på ett X-stativ... allting blir ostabilt på på podier... den klarade sig fint som tur var dock.

1
Bevaka tråden