Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Så här ser SIM-kortet ut i iPhone

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

märker ni något .. ?

Ja, att det står 3G på kortet, och vad vill du säga med det?

Det står även 3G på mitt sim-kort från telia. Det säger bara att sim-korter stödjer 3G, inget om själva telefonen.

Ursprungligen av Mikael E:

Ja, att det står 3G på kortet, och vad vill du säga med det?

Det står även 3G på mitt sim-kort från telia. Det säger bara att sim-korter stödjer 3G, inget om själva telefonen.

Exakt, nuförtiden gör man samma simkort för både 2G och 3G

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-07 19:22

Men har AT&T verkligen ett 3G nät i USA? Om inte, varför i så fall märka sin SIM-kort med en tjänst de inte erbjuder?

Ursprungligen av odelsteken:

Men har AT&T verkligen ett 3G nät i USA? Om inte, varför i så fall märka sin SIM-kort med en tjänst de inte erbjuder?

De ska ha 3G, i alla fall enligt deras egna sidor.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-07 19:28
Ursprungligen av Mikael E:

De ska ha 3G, i alla fall enligt deras egna sidor.

Aha, till och med med HSDPA stöd enligt den sidan. Finns alltså goda chanser till en 3G iPhone även i USA framöver.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-07 21:28

Gissar att personen som köpt telefonen flyttat över sitt SIM-kort från en tidigare telefon som använt 3G. Hade iPhone haft 3G så hade man såklart varit mer tydlig med det (d.v.s inte förneka att telefonen skulle ha det).

Passera. Här finns inget att se!

Ursprungligen av vanilj:

Gissar att personen som köpt telefonen flyttat över sitt SIM-kort från en tidigare telefon som använt 3G. Hade iPhone haft 3G så hade man såklart varit mer tydlig med det (d.v.s inte förneka att telefonen skulle ha det).

Står det nånstans att iphone INTE har 3g?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-07 22:03
Ursprungligen av wunderbaren:

Står det nånstans att iphone INTE har 3g?

Kan du förklara logiken i att Apple går ut med att man väljer att använda EDGE till iPhone istället för 3G, att Steve Jobs i en intervju säger att man valt bort 3G-chip för att de varit för strömslukande och inte tillräckligt integrerade för att platsa i iPhone och att man inte hittat några chip för 3G-kommunikation när man tagit isär telefonen, MEN att iPhone sedan ÄNDÅ har 3G så är jag idel öra.

SIM-kort är standardkomponenter och bara för att det står 3G på det så innebär inte det autimatiskt att telefonen man stoppar det i får 3G.

Står det någon stans att telefonen INTE har GPS? Står det någonstans att telefonen INTE har MMS-funktionalitet? Står det någonstans att iPhone INTE har (fyll i funktion som iPhone saknar)?

Om det var ironi i din kommentar så får jag be om ursäkt, men det har gjorts allt för många hönor av fjädrar här på senaste tiden, så jag kände att jag behövde föra ner diskussionen på jorden.

Ursprungligen av vanilj:

filmer är från CNET TV och sim kortet är ORIGINAL kortet som sitter i ALLA iPhone .. alltså ALLA iPhones Sim kort har 3G tryckt på SIM kortet .

• Medlem
  • International user
  • 2007-07-09 11:46
Ursprungligen av Tussen69:

filmer är från CNET TV och sim kortet är ORIGINAL kortet som sitter i ALLA iPhone .. alltså ALLA iPhones Sim kort har 3G tryckt på SIM kortet .

Tydligen sa har alla nya AT&T kort(oavsett telefon), sen nagra manader tillbaka, 3G logon. Sa detta ar nog inte konstigt eller mystiskt alls.

Storsta fordelen ar val att man kan uppgradera till en 3G telefon utan att byta sim kort. Inget konstigt alls.

EDIT: Vill bara tillagga att jag tycker detta varken tyder pa att iphone har 3G eller ej.

Det som blir svart for apple ar ju att uppdatera sin mobil pa samma satt som dom uppdaterar datorer. Nya macarna ar ju oftast billigare och har battre prestanda an dom som saldes en vecka tidigare.

Vem koper en iphone i februari om SJ presenterar en 3G iphone i januari?

Senast redigerat 2007-07-09 12:04
1
Bevaka tråden