Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Firefox-filnedladdning

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2007-07-08 16:54

Hej!

Sökte på forumet med hittade inget om detta problemet. Det är så här att jag har använt Safari. Men eftersom det finns en massa smidiga tillägg till Firefox såsom MouseGestures tänkte jag att jag skulle byta läsare. Problemet uppstår när jag försöker ladda ner filer, främst .dmg. De blir då till .exe, och jag har ingen aning varför. Är det någon annan som har erfarenhet av samma problem, och hur löser man det. Kan det vara något av alla tillägg jag har? Jag har Download Statusbar, och tänkte att det kanske var det som ställde till det, men att avaktivera hjälpte inte. Tacksam för hjälp. Om inte detta löses blir jag ju tvungen att återgå till Safari, som i de flesta avseende är en kompetent läsare.

PS. Jag bifogar en bild. Den ena filen är nedladdad med Safari, den andra med Firefox. Det är annars samma fil.

.dmg-filer brukar, om jag inte minns fel, visas som .exe-filer innan de är färdigladdade av någon anledning. Har jag för mig.

Edit. Jag testade att ladda ned en .dmg-fil, och mycket riktigt så visades den som .exe, dock bara under den tiden som det tog för mig att klicka på den och välja "Spara fil". Efter att jag hade tryckt på "Spara fil" så hade jag två filer på skrivbordet: fil.dmg.part och fil.dmg.

Blir filen en .exe-fil för dig även när den är helt nedladdad?

• Medlem
  • Dals-Ed
  • 2007-07-08 19:10

Yes, den förblir .exe. Nu, flera timmar efter att jag laddade ner filen har den inte ändrats.

Ursprungligen av MacBro:

Yes, den förblir .exe. Nu, flera timmar efter att jag laddade ner filen har den inte ändrats.

Har du öppnat filen eller ligger den bara där på skrivbordet?

Precis som ztaafen så även för mig så blir filer i nedladdade i Firefox först visade som .exe

• Medlem
  • Dals-Ed
  • 2007-07-08 19:23

När jag öppnar vill systemet packa upp den, men det går inte. Kan det vara så att något tillägg gör att filen inte laddas ner 100 %?

Det låter konstigt. Det kan nog vara något tillägg som spelar dig ett spratt. Önskar att jag kunde vara till mer hjälp.

• Medlem
  • Dals-Ed
  • 2007-07-08 23:52

Löste genom att ta bort allt och sedan installera om. Lite segt men det löste det. Vet fortfarande inte vad som orsakade det eftersom jag inte har installerat om alla tillägg. Nåväl, får väl installera om det var grej för sig, och när det slutar funka igen vet jag

1
Bevaka tråden