Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HJÄLP med signalflödet i PatchMix DSP till E-MU 1820m

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-08 17:10

Jag har stött på lite irreterande problem med mitt E-MU 1820m vad gäller signalflödet.

Jag har kopplat in ett externt reverb till pci-kortet med två digitalkablar och jag vill sända digitalt från Sx3 och få tillbaka returen digitalt. Problemet är att jag inte får signalflödet att fungera. Tanken va att skapa en extern effekt via VST-connections i SX och kunna inserta reverbet var jag ville, men jag får det inte att fungera och jag vet inte vad jag gör för fel. Jag har gjort så förut och det har fungerat utan problem!

När jag installerade om windows nyligen försvann mina gamla presets och dum som jag va trodde jag att det skulle var enkelt att programmera om panelen från början, men det går åt helvete :).

Skulle uppskatta om någon som har samma ljudkort kan berätta hur detta ska gå till???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? Jag har virrat bort mig i alla i/o options som finns i panelen..

/Daniel

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-09 21:15

Problemet löst!!! Cubase ville inte uppdatera namnen på alla i/o.s jag skapade så det blev en enda röra, men nu funkar det fint.....

1
Bevaka tråden