Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Glossy och LED

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-22 11:14
Ursprungligen av crownswe:

Kan tänka mig att det blir svårare att välja en matt när man haft en glossy. Den matta verkar så ljussvag och blek så man kollar systeminställningarna för att kolla att ljusstyrkan verkligen är satt på max. Men å andra sidan behöver du aldrig sitta på ett tåg och se varje träd rusa förbi på skärmen...

Kan inte hålla med om att den matta e ljussvag, den nya LED-skärmen är grymt ljus. Jag kommer vänta tills jag får min nya skärm som är fullt fungerande o sedan bestämma mig om jag vill byta till Glossy. Eftersom jag haft glossy så länge innan så finns det ingen som kan lura i mig att reflektionerna stör så enormt som vissa påstår. Sen tycker jag den nya LED belysningen är super när det gäller mörka/svarta färger o bakgrunder. Det blir verkligen svart o inget annat!

Den matta är inte ljussvag. Den är grymt ljus. Men ställd bredvid en glossy ser den ljussvag ut. Nu har jag inte testat de mindre skärmarna med LED så de kan jag inte uttala mig om.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2007-09-29 17:20

Hej på Er! Det är min "första gång" på 99.
Jag står inför ny köp (tänkte 15"MBP) och när det kom till att välja glossy eller matt så blev det lite stop. Jag köper en ny laptop inte varje månad så visst bör jag tänka igenom. Tack vare alla era åsikter och kommentarer här på forumet vet jag lite mera men fortfarande långt ifrån att ha bestämt mig. Hittade även en hel del om detta (några intressanta inlägg och även bilder) här: http://arstechnica.com/staff/fatbits.ars/2006/5/16/4004 samt om någon ville fördjupa sig i teorin då värt att kasta ett öga på: http://www.screentekinc.com/pixelbright-lcds.shtml
Efter det hela utredningen börjar luta mig något åt den matta sidan.

Bevaka tråden