Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fotogalleri på DVD

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-07-09 19:12

Har letat och letat, men hittar inget...

Det är såhär att jag vill få till ett slags fotoalbum för mina digitala bilder som kan brännas ut på en CD/DVD och visas genom DVD-spelaren.
Vill kunna både köra som bildspel och kunna stega fram bild för bild, men nu det viktigaste... vill på ett enkelt sätt kunna lägga in en textkommentar som visas med varje bild.

Någon som känner till ett program el. dylikt som kan fixa detta på något bra och enkelt sätt?
Programförlsag för både OS X och Win är välkomna!

iphoto + iDVD fixar dina önslemål galant (skriv in kommentarerna i iPhoto och välj att visa kommentarer i iDVD), i iDVD kan du välja manuell framsteg lr automatisk...

//Johan

• Medlem
  • International user
  • 2007-07-09 22:37

Ok. Låter bra. Tänkte inte ens på de två programmen eftersom jag inte använder något av dom.
Nu gäller det bara att hitta en bra lösning till min polare som har Windows...

Har just knåpat ihop en DVD med en snygg meny (dynamisk, den rör på sig och har musik), sedan har jag 6 olika bildspel som visas till musik.
Alla bilder inkl de i menyerna har jag valt själv, all musik är självvald.
Alla bilder ligger med på DVD'n om man vill gå till fotoaffären och göra papperskopior.

Personligen har jag valt bort kommentarer på min skiva men det går att få med om man vill.

Musiken togs ut iTunes(mp3, VBR eller 192kbps), bilderna ur iPhoto (fick exportera en del ut ur LIghtroom först, importera in till iTunes sedan). Gjorde ett par skyltar i KeyNote och gjorde skärmdumpar, konverterade skärmdumparna från *.png till *.jpg med Graphicconverter 5.9, importerade till iPhoto.
iDVD knyter ihop säcken... Valde 16:9, rendera för högsta kvalitet, DVD enkelsidig...

Total tid med all sortering av bilder... 4-5 timmar... vi pratar kanske totalt 5-600 bilder.
6 musikstycken + menyns...

För övrigt tycker jag lite synd om din polare som har Windows...
MOAHHAHAHAHAHHAHA......

1
Bevaka tråden