Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ansluta stationär pc till Airport Express?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har nyligen införskaffat mig en beg airport express för att kunna dela min bredbandsuppkoppling mellan min stationära PC samt min powerbook G4. Självfallet skall det inte gå likt ett rinnande vatten utan jag har redan stött på ett smärre problem. Exakt hur skall jag lyckas koppla ihop min airport med det interna modemet i min stationära?

Att koppla airporten direkt till bredbandsuttaget fungerar felfritt men
jag vill ju gärna kunna dela uppkopplingen med mina andra familjemedlemmar, (läs stationär pc). Det var ju det hela som var tanken. Krävs det två stycken uttag för nätverkskabeln på det interna modemet i min stationära? Då jag är en extrem novis förstår jag inte riktigt vad det är för kablar de syftar på i denna bifogade bild. Tacksam för svar!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-09 23:40

Hej!
Ja, för att koppla in en PC (utan trådlöst kort) så krävs det en Airport med fler nätverksuttag på. Den porten som sitter på din Airport Express måste vara kopplad till modemet.
Valet du har är att utrusta din PC med Airport. Finns billigt att köpa för några hundra i vilken teknikaffär som helst. En liten adapter inte är större än ett USB-minne.

• Medlem
  • Mjölby
  • 2007-07-10 07:47

Vi stoppade in Belkins 'trådlösa kort' i grabbarnas PC och det har fungerat suveränt.
Och sedan en tid är det två Macs och en PC som delar på ADSL-modemet.
Enda problemet vi hade var att hitta säkerhetsinställningarna på PC'n när vi höjde säkerhetsnivån ett snäpp.

1
Bevaka tråden