Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skall köpa Expression pedal samt Breath controller

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja, jag skall som sagt inhandla 2 st Expression pedaler samt en Breath controller.

Det jag vill ha är Yamaha's "FC-7" samt "BC-3".

Är det någon av Er som vet vart bästa priserna kan göras på dessa produkter?

Mvh, Roger.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2007-07-10 12:38

Allt jag vet är att jag tyckt att priserna har varit lite löjligt höga om man ser till funktionen och konstruktionen när jag tittat själv, så om du hittar bra priser - tveka inte att skriva här vad du fick punga ut och vart du köpte dem

Edit: Jag såg förresten att Behringer hade en pedal som jag funderade på om det gick att använda istället, den såg åtminstone ganska gedigen ut, till skillnad mot Yamaha's dito. Ställde en fråga här angående huruvida den kunde tänkas passa till en Yamaha EX5 men det var ingen som hade svar på min fråga, men det kanske kan vara värt att forska i, i synnerhet om du ska köpa två på en gång. Den kostade hälften mot yamaha's motsvarighet med de priserna jag hittade då.

• Medlem
  • 2007-07-10 12:50

Som vanligt också om man skall kika på priserna, kolla in webshopparna i Tyskland. De gamla vanliga alltså.

...bortsätt ifrån "Thomann", vilka pratar vi om då?...

Är också inne bå att skaffa en BC3 från Yamaha, men som sagt ... De är löjligt dyra. Det är väldigt enkel teknologi. Fast så är det kanske ingen jättemarknad heller på de prylarna.

1
Bevaka tråden