Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skulle en processoruppgradering hjälpa?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-07-10 14:58

Min nya passion är video och youtube. Jag har skaffat Tubesock så att jag kan ladda ner och konvertera filmer jag hittar på Youtube till H.264. Men du milde vad det tar tid! Jag har en G4 DA med 1.2GHz cpu (enkel), 1.5GB RAM och 500GB SATA1 disk. Frågan är om det vore att kasta goda pengar efter dåliga om jag uppdaterar till en 2x1.6GHz processor? Jag skulle kunna spara de pengarna + sälja min nuvarande burk och köpa en MBPro 2.2 eller 2.4GHz.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2007-07-10 16:08

Om det är just H.264-kodning du är ute efter så kan man ju hårdvaruaccelerera arbetet en del. Elgato har en USB-pinne

http://elgato.com/index.php?file=products_turbo264&PHPSESSID=01dcd70ffd2bd3956dee761418fcaecb

• Medlem
  • 2007-07-10 18:27

Jag skulle gå på Macbook, eller Macbook Pro-spåret. Du får visserligen en rejäl skjuts av en snabbare dubbelprocessor (Jag har en dual G4 1.8, som är som en G5:a mer eller mindre), men framtiden ligger hos Intel. Om du kan få tag på en rätt billig uppgradering så skulle jag inte tveka, men jag tror jag betalade drygt 5 000 för min, och det skulle jag inte gjort i dag.

• Medlem
  • International user
  • 2007-07-10 20:48

Det där verkar intressant! Allt det som står på deras hemsida stämmer in på vad jag vill göra men som nu tar evigheter att göra. Tack för hjälpen!

1
Bevaka tråden