Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför "Sökning pågår-sidan"?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Börjat fundera varför sidan med texten:

"Sökning pågår, du kommer att skickas vidare till sökresultaten så snart sökningen är avslutad. Tack för ditt tålamod!

Klicka här om du inte orkar vänta längre! (eller om din webbläsare inte vidarebefordrar dig)"

visas för när det ändå (väl) är så att sökningen inte sker förräns nästföljande sida laddas? Med tanke på styrkan och hastigheten med php/mysql-lösningen känns ju den sidan lite malplace...

Fast någon mer insatt får gärna upplysa mig om det är så att sidan tjänar någon funktion...

• Oregistrerad
  • 2003-04-25 00:15

Bra fråga.

En annan lite jobbig grej med sökningen är att man inte kan göra en sökning med ord som är kortare än tre bokstäver. Inte ens i kombination med längre ord..

Citat:

Skrevs ursprungligen av Fredrik Lange
Bra fråga.

En annan lite jobbig grej med sökningen är att man inte kan göra en sökning med ord som är kortare än tre bokstäver. Inte ens i kombination med längre ord..

Skriv söksträngen innanför citattecken så går det bra.

/M

Citat:

Skrevs ursprungligen av scooterbabe
Börjat fundera varför sidan med texten:

"Sökning pågår, du kommer att skickas vidare till sökresultaten så snart sökningen är avslutad. Tack för ditt tålamod!

Klicka här om du inte orkar vänta längre! (eller om din webbläsare inte vidarebefordrar dig)"

visas för när det ändå (väl) är så att sökningen inte sker förräns nästföljande sida laddas? Med tanke på styrkan och hastigheten med php/mysql-lösningen känns ju den sidan lite malplace...

Fast någon mer insatt får gärna upplysa mig om det är så att sidan tjänar någon funktion...

Har inte en blekaste aning om varför systemet är konstruerat så. Det är helt enkelt vBulletins "fel"och därmed inget vi kan påverka själva.

Men någon med lite mer kunskap än vad jag har kan säkert hitta någon bakomliggande orsak till det hela.

/M

• Oregistrerad
  • 2003-04-25 00:29
Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Belak
Skriv söksträngen innanför citattecken så går det bra.

Om man vill söka på det korta ordet i en fras så går det ju bra, men annars inte..

"sudo rm rf" != 'sudo' AND 'rm' AND 'rf'

Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Belak
Har inte en blekaste aning om varför systemet är konstruerat så. Det är helt enkelt vBulletins "fel"och därmed inget vi kan påverka själva.

Men någon med lite mer kunskap än vad jag har kan säkert hitta någon bakomliggande orsak till det hela.

/M

Anser mig kunna en hel del PHP men kan inte se någon som helst anledning till detta. Möjligheten finns ju att sökningen sker i bakgrunden medan man sitter och väntar på att slippa se mellansidan, men det verkar ju konstigt att göra det på detta sätt. En annan möjlighet är ju att de har tänkt att användare inte skall tro att något har hängt sig och börja klicka hej vilt när forumet körs på en slö server och/eller med tung belastning.

Men om det inte är så att sökningen pågår i bakgrunden är det ju en smal sak att plocka bort mellansidan eller att sätta delayen till 0 sekunder... Om sådana ändringar är tillåtna under licensen that is...

Till exempel genom att ändra content i nedanstående kod som kommer från huvudet på mellansidan

<meta http-equiv="Refresh" content="1; URL=search.php?s=&action=showresults&getnew=true&searchid=40369">

till 0.

Eller att ändra sidan så att den aldrig får skriva ut sidan utan att den direkt gör en adress redirect till samma url som skrivs ut i metataggen...

1
Bevaka tråden