Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min fru är otrogen!!

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Trots att jag har fem mac,ar hemma och frugan har en egen liten iMac har jag fått reda på att hon börjat på en kvällskurs i grundläggande Windows, bra att kunna på jobbet hette det!

Ok tänkte jag, men i kväll kom hon hem med en begangnad PC, och där går väl i alla fall gränsen, eller???

Vad skall jag göra, vi har ju i alla fall varit tillsammans i 33 år, vad skall jag slänga ut, PC eller?

F:mad:

• Medlem
  • 2003-04-25 01:07

jag tycker du ska gå och tröstköpa ytterligare en mac. Eller sätt på en Richard Wolff-platta om du vill känna dig riktigt deppig.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Baron
jag tycker du ska gå och tröstköpa ytterligare en mac. Eller sätt på en Richard Wolff-platta om du vill känna dig riktigt deppig.

Jag köper en ny Mac, skaffar nått kul windows-virus, dock ser jag hellre syrran på ett barnhem än lyssnar på Richard Wolff

F:)

Citat:

Skrevs ursprungligen av Fröjdan
Ok tänkte jag, men i kväll kom hon hem med en begangnad PC, och där går väl i alla fall gränsen, eller???

Jo, absolut!

Naturligtvis skulle hon ha köpt en ny PC istället, någon måtta får det ju vara... :eek:

• Medlem
  • Nyköping
  • 2003-04-25 15:52
Citat:

... men i kväll kom hon hem med en begangnad PC, och där går väl i alla fall gränsen, eller???

Det är nog inget annat att göra än att tacka för de 33 åren...

• Medlem
  • Malmö
  • 2003-04-25 16:16
Citat:

Jag köper en ny Mac, skaffar nått kul windows-virus, dock ser jag hellre syrran på ett barnhem än lyssnar på Richard Wolff

F:)

Sitter hon med en pc då behöver du inte bekymra dig om virus. Det blir ordnat på nolltid. Virus dras ju till pc som flugor till sk...

Virus och spionprogram min käre vän.

Idag kom hon och frågade vad;
"Du har gjort en otillåten åtgärd", betydde,
jag svarade: du kom hem med en PC:)

F

• Medlem
  • Malmö
  • 2003-04-25 19:20
Citat:

F

I samma rutan borde det stå: vill du formatera hårddisken?
Och som det enda alternativet att komma vidare: "OK" knappen.

Jag har bett henne fråga sin "PC lärare" om han har något program som heter" Virutell Mac"
Ska bli kul att höra svaret:)

F

är du säker på att det inte är nån ny karl med i spelet?

detta är ju I PRINCIP samma sak som att säja fel namn, eller lukta misstänkt aftershave..

man vet ju aldrig med såntdära..

detta vore nånting för apple och switch-kampanjen....

• Medlem
  • Malmö
  • 2003-04-25 21:19
Citat:

Skrevs ursprungligen av AUTOMATTI
är du säker på att det inte är nån ny karl med i spelet?

detta är ju I PRINCIP samma sak som att säja fel namn, eller lukta misstänkt aftershave..

man vet ju aldrig med såntdära..

detta vore nånting för apple och switch-kampanjen....

Du menar väl inte Bill Gates?

Citat:

F

Svara, att det är hon som är PC experten. Inte du
Skall bli kul att höra när hon börjar använda outlook express

Virri delux

Min kära kollega som kör windows var med om följande idag... skulle hämta epost med outlook.. går inte att hämta epost.. provar byta till vår alternativa pop3-server, ingen skillnad, byter tebax, samma fel.. går ej att kontakta server. Jag kan hämta min post.. samma server. (jag kör mac) Han startar om datorn.. WHiii! de går att hämta post

undeliga windows.. han har haft samma problem innan, då provade jag tom att hämta hans post på min dator.. fungerade utmärkt

• Medlem
  • Mark
  • 2003-04-25 23:51
Citat:

Jag har bett henne fråga sin "PC lärare" om han har något program som heter" Virutell Mac"
Ska bli kul att höra svaret:)
F

Svaret blir nog att hon flyttar till "PC läraren". Han kommer att bli den oumbärliga mannen i hennes nya liv.;-(

• Medlem
  • Hammarö
  • 2003-04-26 00:07

Se det som en möjlighet. Nu kan du installera RedHat Linux 9 på hennes dator.

Värsta servern med batteribackup och allt! Köp ett Orinocokort till den och lägg den i garderoben! Sedan är det bara att tanka den full med osx-w4r3z!

ni kan ha varsin så kan du bevisa att mac´en är bättre

1
Bevaka tråden