Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fil som försvann??

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-04-25 01:51

Idag skulle jag flytta på en divX-film som låg i en mapp på skrivbordet till mappen Filmer. Glad i hågen drog jag över filen från den ena mappen till den andra. Gissa om jag blev förvånad när det visade sig att filen inte låg i Filmer-mappen och den andra mappen var tom. Jag klickade på "ångra flytta xxx.avi" men fick bara ett felmeddelande som sa att åtgärden inte gick att ångra.

Jag har försökt att söka efter filen i finder men inte hittat igen den. Jag har även testat att slå på visning av dolda filer, vilket inte hjälpte. Inte heller i terminalen har jag lyckats leta reda på den med hjälp av ls -la.

Det verkar dock som om den fortfarande tar upp plats på hårddisken, men det är jag inte helt säker på.

Var kan filmen ha tagit vägen?? Vad kan jag göra för att försöka hitta den? Jag kör OS X 10.2.5 på en PB 12" SD.

• Oregistrerad
  • 2003-04-25 14:06

du råkade inte döpa om den av misstag? sök efter filer som är större än x...?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-04-25 19:31
Citat:

Skrevs ursprungligen av snuffzan
du råkade inte döpa om den av misstag? sök efter filer som är större än x...?

Nope, den är puts väck. Det är bara den tomma mappen kvar. Jag börjar tro att filmen var less på att ligga på hårddisken och smet någon annanstans....

• Oregistrerad
  • 2003-04-26 12:37

ja, skumt. jätteskumt. har aldrig hört om nåt sånt innan. så jag vet faktiskt inte...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Anton S
Jag har försökt att söka efter filen i finder men inte hittat igen den. Jag har även testat att slå på visning av dolda filer, vilket inte hjälpte. Inte heller i terminalen har jag lyckats leta reda på den med hjälp av ls -la.

Var kan filmen ha tagit vägen?? Vad kan jag göra för att försöka hitta den? Jag kör OS X 10.2.5 på en PB 12" SD.

Hej!
Tyvärr har jag ingen lösning, men har stött på ett liknande problem...

Upptäckte för några dagar sedan att tre xls-filer försvunnit spårlöst. Filerna skapades vid ungefär samma tidpunkt via "Spara som" från Excel.

I File-menyn i Excel visas alla tre filerna bland de senast öppnade. Om man försöker öppna dem därifrån får man meddelandet " 'Filnamn' cannot be accessed. The file may be read-only, or you may be trying to access a read-only location. Or, the server the document is stored on may not be responding."

Filerna syns varken i Finder eller i terminalen... Jag VET att de fanns där för en månad sedan och jag VET att jag inte raderat/flyttat/döpt om filerna!

Kör MacOS X 10.2.5 jag också.

1
Bevaka tråden