Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari - ny webbläsare ifrån Apple!

Tråden skapades och har fått 46 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Anmäl här när ni laddat ner Safari!
Själv är jag inte hemma utan sitter vid en "annan typ av dator"
T-son

/edit: Ändrade rubriken till något lite mer tydligt.

[ 08 Januari 2003, 10:19: Meddelandet ändrat av: Martin Björnström ]

Verkar inte ha lagts ut ännu. Borde komma på denna adress:

http://www.apple.com/safari/

Tror jag...

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-01-07 19:40

Berätta,vad är safari?Har ingen möjlighet att se eller höra något från Keynoten.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Ariel:
Berätta,vad är safari?Har ingen möjlighet att se eller höra något från Keynoten.

En ny webbläsare!!!!
T-son

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-07 19:46

Apples egen webbläsare, bygger på KHTML. Tre ggr snabbare än IE.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-01-07 19:57

Intressant!Det har jag hoppats på,b.la

Intressant det här med valet av KHTML, det är rätt okänt i macvärlden. Men det var nog ett bra val, de hade aldrig fått den så snabb med Gecko-motorn (som finns i Mozilla och Chimera idag).

• Oregistrerad
  • 2003-01-07 20:08

här finns den, men det funkar så klart inte. Antar att det är fler än jag som vill ha Safari....

http://www.apple.com/downloads/macosx/

Japp! Där satt den! Ett bra val att fylla ut lite tomrum på min hd. Mmmm....

klingan: Fungerar finfint

[ 07 Januari 2003, 20:11: Meddelandet ändrat av: Anders Isaksson ]

• Medlem
  • Nacka
  • 2003-01-07 20:13
  • Oregistrerad
  • 2003-01-07 20:15

Just installerat. Ser snyggt ut men när jag skriver in 99mac.com kommer det upp en blaffa som säger couldn´t connect to server! Vad? Med IE fungerar det ju. Väntar och ser...

Jepp kör den nu. Vet ej om den är snabbare dock. 99mac laddades iaf långsamt... Men det kan ju bero på annat oxo.

Jag kör den också. 99mac är väldigt trög just nu men browsern är snabb. Kollade på UMU och det går snabbt som bara den...

safari verkar rulla snabbt faktiskt. frågan är om det kan bli speciellt stort?

vad är finalcut express????

såg inte den delen av keynoten, berätta nån

Up and running!

Smådjävlar vad segt den kör på 99mac. Måste kolla lite andra siter...

Jo, snabbare på andra siter.
99mac är gryyymt långsamt i Chimera också nu...

Hoppas att det inte är Safari som gjort alla de sextisjutton dubbel inläggen!!!! Att det är segt just nu beror INTE på vare sig Mac eller Safari! Sitter vid "en annat sorts" dator och det är hur segt som helst
T-son
(som heldre suttit vid Macen och testat Safari och drömt om en 12:a och en ny jacka)

• Medlem
  • Lund
  • 2003-01-07 21:16

Hur importerar man bokmärken? Var ställer man in proxy?

Så mycket snabbare än Chimera tycker jag inte den är och jag skulle få svårt att klara mig utan flikarna i Chimera/Netscape.

Och:

"Could not open the page “http://99mac.com/forum/” after trying for 30 seconds."

Kanske dags att testa insektsknappen.

• Medlem
  • Nacka
  • 2003-01-07 21:19

Jag tror nog det är 99mac.com som är seg. Jag tycker det är mer eler mindre lika segt på alla browsers jag testat....

Safari är annart väldans snabbt. En sak jag doch skulle vilja ha är importering av bokmärken från andra browsers än IE... Men men det blir väl till att knacka för hand...

/arvid

Testa inte Safari på 99mac för 99mac går i sirap just nu.

Jag tycker Safari verkar väldigt bra såhär långt. Det jag saknar mest är detta: Tabbade fönster. När man väl vant sig vid det i t.ex. Chimera så är det svårt att vara utan.

Men annars verkar det bra. Det buggar en del, men det är ju också bara en beta än så länge. Som den bokmärkesfreak jag är så uppskattar jag bokmärkeshanteringen, även om den automatiska importen från IE verkar fungera sådär än så länge. ÅÄÖ går inte så bra t.ex.

surfin´safari

Tycker Safari är snäppet snabbare än Chimeran och flikarna i Chimera byter jag med glädje ut mot hastighet och ett snyggt gränssnitt.

Safari är helt rätt!!...
(än så länge..har bara kört den sen Keynoten tog slut..)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-07 21:51

Kan inte någon publicera en skärmdump på Safari? Google-fältet på menyraden har de hämtat från Opera. Det ser verkligen lovande ut!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: arvid.:
En sak jag doch skulle vilja ha är importering av bokmärken från andra browsers än IE... Men men det blir väl till att knacka för hand...

/arvid

The first time you open Safari, it automatically imports your favorites from Microsoft Internet Explorer.

At this time, Safari does not support importing bookmarks from other web browsers. You might be able to move your bookmarks to Safari by exporting them from your web browser as an HTML document. Then open the document in Safari and drag the links to a collection in the All Bookmarks view in another window.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Kan inte någon publicera en skärmdump på Safari? Google-fältet på menyraden har de hämtat från Opera. Det ser verkligen lovande ut!

Det får bli en MacNytt bild - 99mac ville sig inte när jag gjorde dumpen...
/Mattias

[ 07 Januari 2003, 22:08: Meddelandet ändrat av: Mattias Jonsson ]

• Oregistrerad
  • 2003-01-07 22:02

Det verkar rocka! Snabbt går det (dock inte på 99mac och Apple)!! Ut åker nu Explorer och Mozilla.

Snyggt som tusan! Tyvärr importerade den bara typ 10% av mina explorer-favoriter. Blir till att knappa lite. Hoppas man kan stänga av kantuttjämningen på mindre text i senare releaser, jag hatar det! Hittar ingen funktion för det nu... men kanske en vanesak bara.

• Medlem
  • Nyköping
  • 2003-01-07 22:05
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Kan inte någon publicera en skärmdump på Safari?

Här!

"Why is it the best? OPEN SOURCE!"

Bevaka tråden