Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljuduppspelare för A/B-lyssning

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-07-15 21:45

Någon som känner till något sådant dedikerat verktyg? Jo, jag vet att man man kan göra samma sak i Cubase/Protools/mfl genom att lägga upp i separata spår och panna själv Men jag tänker mig ett ytterst enkelt dedikerat program där man kan spela upp ett spår i stereo och switcha mellan A/B-spår. Alternativt ha ett spår i höger kanal och det andra i vänster kanal. Att kunna starta på olika positioner i de båda spåren vore också önskvärt om de inte är helt lika i början. Stöd för mp3/wav är ett krav.

• Medlem
  • 2007-07-15 23:58

Kanske lite väl mycket, eller krångligt, men audacity borde väl fixa biffen?

• Medlem
  • 2007-07-16 01:35

Menar du 'mycket' som i många funktioner? Själv tycker jag det är ytterst begränsat med funktionalitet Skall kolla in Audacity. Annars får man väl jäklas lite i Cubase. Det som jag eftersöker mest är ju möjligheten att snabbt växla mellan de olika kanalerna så man får en riktigt flödande jämförelse. Svårt att höra detaljerna annars tycker jag.

I cubase tryckte jag bara på solo och flippade mellan spår 1 och 2 med piltangenterna.
I logic markerar jag båda spåren och klipper isär dem för att sedan muta varannan bit.

1
Bevaka tråden