Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man byta sitt användarnamn?

Tråden skapades och har fått 49 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2008-10-18 23:50

Tömt cachen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-19 00:47
Ursprungligen av Baron:

Tömt cachen?

Yepp, och testat på olika browsers och datorer OCH olika nät

När jag klickar på uncontrolled finns inte användaren, däremot finns 20hz.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-19 01:39

jojo.. så är det för mig med... men går jag vägen som jag visar ovan så kommer jag till användaren uncontrolled som du henkebarn säger inte finns.

har troligtvis med sammanslagningen att göra och inget att oroa sig för.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-19 09:41
Ursprungligen av henkebarn:

har troligtvis med sammanslagningen att göra och inget att oroa sig för.

haha, nej absolut inte .... men det kanske går att fixa? lite lätt störande att behöva söka på sitt eget namn och gå den vägen?

  • Medlem
  • 2008-10-19 16:51
Ursprungligen av 20hz:

haha, nej absolut inte .... men det kanske går att fixa? lite lätt störande att behöva söka på sitt eget namn och gå den vägen?

Det där är inget jag kan fixa. Jag kan heller inte se att det är försvårande på något vis när det gäller att hittat trådar skapade av en sammanslagen identitet. På vilket sätt skulle du annars söka efter dina trådar?

  • Medlem
  • 2008-10-19 12:22

Jag kan inte klicka på uncontrolled nånstans. Var klickar ni?

Gå till profilen för 20hz. Välj att visa trådar skapade av 20hz. I listan står det då som både 20hz, 20Hz och uncontrolled, och oavsett om man trycker på 20hz eller uncontrolled i den listan kommer man till uncontrolleds profil, som inte finns.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-19 17:56

hehe ingen direkt vits att lägga mkt energi på detta ... var bara lite irriterande.. men får skylla mig själv om jag byter alias sådär. tack ändå

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-03 09:53

Vågar påstå att jag läst hela tråden men jag hittar inte till vem jag ska skicka en förfrågan att ändra alias. Körde Facebook connect registreringen så det blev mitt riktiga namn utan att jag riktigt fattade det. Hade tänkt att det bara skulle kunna stå Benjamin H. när jag postar.

Ursprungligen av Benjamin Holfve:

Vågar påstå att jag läst hela tråden men jag hittar inte till vem jag ska skicka en förfrågan att ändra alias. Körde Facebook connect registreringen så det blev mitt riktiga namn utan att jag riktigt fattade det. Hade tänkt att det bara skulle kunna stå Benjamin H. när jag postar.

Vem som helst av moderatorerna eller någon administratör kan fixa det. Om du skickar PM till mig så ordnar jag det.

Så det går att ändra alias nu?

Ursprungligen av PsychoSaurus:

Så det går att ändra alias nu?

Ja. Så länge man inte håller på att ändra alias stup i kvarten. Vi kan heller inte gå tillbaka i tiden och ändra enskilda inlägg som eventuellt innehåller det gamla namnet, i t ex citat och liknande.

Det har väl gått hela tiden? Bara att en moderator måste hjälpa till?

Ursprungligen av pmarriott:

Det har väl gått hela tiden? Bara att en moderator måste hjälpa till?

Ja, jag tror det. Jag har i alla fall ändrat alias ett tag nu. Det är inte så ofta vi får förfrågningar om det.

Jag har egentligen skapat mitt användarnamn av misstag. Skrev i fel ruta, men nu har jag haft det i 6 år så det får vara.

  • Medlem
  • 2012-10-03 11:57

I vilken ruta är pmarriot ett adekvat svar, undrar man stilla…

Ursprungligen av Baron:

I vilken ruta är pmarriot ett adekvat svar, undrar man stilla…

Jag tror jag tog miste på visningsnamn och användarnamn. Det är ju trots allt 6 år sedan och jag kommer inte riktigt ihåg hur formuläret såg ut.

Under "kontakta oss" kan man kryssa i "avsluta konto", det är inte möjligt dock va om man får tro §10.1?

Bevaka tråden