Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Saker man ångrar

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2008-03-07 00:46

Your pain sustains me

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-03-07 00:53

Sålde en Korg MS20 för 700, en PolySix för 1200, en PPG wave 2.0 för 2500, en Juno 60 för 2500, en Rhodes mark II för 1500 m.m. m.m. m.m. m.m.. orkar inte tänka på det idag

Jag köpte en KPR-77 i nyskick 1988 för 1000:-, en dammsamlare som butiksinnehavaren gärna blev av med. Eftersom den inte ville låta som Nico McBrain samt "tappade minnet" så såldes den för 200:- några år senare. Jag tyckte då (inte nu) att RX11 och DR-220E lät tuffare, fast när dom samplats så åkte dom med...

Frågan är om man bör dammsuga antikaffärer och loppisar, se om dom har några trasiga moog-orglar..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-07 09:32

TX16W för 8000 kr....

Köpte en Roland S-10 för 2000kr anno 1991 första synthen iof men sög ju inte mindre för det, sålde en CS-5 för 800kr runt 1995, köpte även en defekt Drumstation av musikbörsen för 3500kr vilket blev ett rent h-e att få tillbaka pengarna för men det är snarare deras fel, har aldrig gjort affärer med idioterna sen dess.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-03-07 12:47

Var hård på Gula Tidningen i början av 90-talet och där fanns drösvis med stråkmaskiner för 500:- som man då tyckte var mesiga men nu känner nåt helt annat för. Skulle ha köpt dem allihop...

Sålde min ProOne för 3000:- runt 1993. Det är nåt jag fortfarande sörjer men när man är pank och tonåring så gör man vad man måste för att få råd med vad-nu-tonåringar-köper.

Annars sörjer jag mest att jag slängde ca 3 kompletta mopeder i containern (kommer ni ihåg multicontainern som stod på varje bostadsområde och där man slängde ALLT!?) varav den finast var en Fram King scotermoppe med snörstart. *grinar*

Dåligt handhavande: Jag gick med min kontrabas från Tunnbindaregatan ner till Skeppsbron i Visby, där jag och David Lennartsson hade gig. Två kilometer en kylig Alla Helgon-kväll var inte bra för trät, och limmningen i halsen släppte...

Dåligt inbyte: Min Hohner jazzburk åkte in för någon tusenlapp i inbyte mot någon stärkare på musikbörsen i Jönköping. Man gör oändligt dåliga affärer när man har G.A.S och är någon tusenlapp kort...

Jag kom ihåg att Johan Norberg skrev en kul krönika i Fuzz om alla sina dåliga, trend-ängsliga gitarrbyten. Hur han fräste upp sin -68 Fender Telecaster för att få plats med en humbucker, eller hur han karvade in en måttligt snygg ros i sin -63 Fender Stratocaster. (Och sedan satte över ett klistermärke och sålde den vidare till Kee Marcello)

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-03-07 16:02

Hej!

Jag heter Tomas och gjorde nyss en dålig affär....

IGEN..

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-03-07 20:39

Skönt att läsa den här tråden och känna sig rätt nöjd med att inte gjort nåfon dålig affär. Iofs kunde pengarna jag lade på MidiBox SID project varit mer användbara till annat.

Har även köpen MC-505 groovebox som inte används särksilt mycket.

Men det är inga summor att tala om.

RAM-Kort till K4

Hej Softskalle!


Har du kortet till K4:an kvar? Please awnser!!!

  • Medlem
  • 2008-03-07 20:59

Hmm... på ett sätt kan man säga att det var en dålig affär att köpa en 1080 för 10000 för många år sedan, på ett annat sätt inte. Jag lärde mig en del av den i alla fall, men när jag provade på syntar med en massa rattar på så var det kört för min del.

Bytte bort den som en del i en MS-20, det bytet har jag faktiskt ångrat lite då och då. Hade behövt lite pianon och annat ibland.

  • Medlem
  • 2008-03-13 20:46

raptorius: Ta sådant där i PM, större chans att få svar då.

Bevaka tråden