Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

mp3-virus?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2003-04-25 12:59

Jag kör system 9.1 på en G3. Jag fick en mp3 fil av en kompis.
filen hette "telesvar" När man tryckte på "spela upp" så hörde man en kvinnoröst som lämnade ett budskap på engelska. Det gick ut på att man varit i Tailand osv
Jag stängde av skiten och därmed låste sig datorn. Fick starta om. Allvarligt systemfel! Fixade allt med Northon så nu är det ok igen.

Nu undrar jag om andra råkat ut för något liknande. För min del är det andra gången som detta händer co båda gångerna var det samma mp3fil (man glömmer ju). Vidare vore det intressant att veta hur filen ställer till med eländet.

Nej, det finns inga MP3 virus. Anledningen att dator låser sig, är för du kör ett omodernt och nerlagt OS, som drar ner hela systemet om ett program krashar.

Och sen är det här väl himmla fel ställe att posta i? Detta är FILARKIV.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-04-26 08:33
Citat:

Skrevs ursprungligen av Christopher Anderton
Nej, det finns inga MP3 virus. Anledningen att dator låser sig, är för du kör ett omodernt och nerlagt OS, som drar ner hela systemet om ett program krashar.

Och sen är det här väl himmla fel ställe att posta i? Detta är FILARKIV.

Här gäller det att hålla tungan rätt i munnen så att allt alltid hamnar rätt.I annat fall riskerar man tydligen att rubba någons cirklar. :eek:

Det är bara det att folk inte läser innan dom skriver. Vilket inte kunde skada. Så svårt är det inte.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-04-26 21:14

Eller hellre att ta backup att all data av hårddisken när du jobbar med system 9 !
Men å andra sidan är det viktigt med backup oavsett system eller PC !
Backup backup !:D

• Medlem
  • Haninge
  • 2003-05-01 20:18
Citat:

Skrevs ursprungligen av Christopher Anderton

1. Det finns visst virus som användar sig av MP3-formatet för att sätta igång en smittoprocess...

2. Vad är det för fel på OS9?
Kör du hellre Win95 än OS9?
OS8 är också bra, för att inte tala om OS7, OS6, OS5 osv.
Alla dessa OS har genererat både en massa rara slantar och en massa glädje till mig genom åren och OS9.1, användar jag fortfarande som en stabil traktor, när nymodigheterna krånglar...

Surpuppa...!

1
Bevaka tråden