Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

4-D 6.7 med nya MacFormat

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-04-25 14:07

Nu kan man få ett kraftfullt databasprogram om man inhandlar nya nummret av den engelska Mactidningen MacFormat. För en billig peng får man då programmet plus trevlig läsning. För att komma igång finns det en massa resurser att tillgå via deras hemsida. Själv skall jag överföra mina alster från Claris Works v. 4 till 4-D. För alla discofiler så finns det i "kommaigång" litteraturen en guide till en databas för att hålla koll på alla dina skivor. Jag är inte anställd av 4-D men tycker det är trevligt när även fattigt folk kan få råd med bra programvara på laglig väg till ett fantastiskt pris.

4D 6.7 är ju ett synnerligen kompetent verktyg (typ FileMaker, släng dig i väggen), men inlärningskurvan kanske avskräcker? Är man intresserad av databaser och har tid att lägga på det så kommer man dock att upptäcka att man har en vinnare på hand. Enda problemet med 6.7 är att den inte är karboniserad, och alltså måste köras i Classic. Först version 6.8 är X-anpassad.

1
Bevaka tråden