Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tangentbordsinställning i windows

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjenare, har precis börjat vant mig med det nya tangentbordet på MBP
(nyswitchad sen typ några veckor) men har ett par funderingar som ni säkert har nått bra svar på...

Vilken tangentbordslayout ska man köra i windows (under bootcamp, och i parallels) för att få tangentbordet att bete sig bäst, nu kör jag svensk (apple), men har ändå problem i olika applkationer att skriva t.ex @ och $ (och som programmerare så är det väldigt störande att behöva trycka fyra tangenter för att få fram brackets och liknande) allt funkar ju kanon om man petar i ett externt "vanligt" tangentbord, men jag kan ju inte tänka mig att folk sitter och gör det...

Det bästa vore ju att få tangentbordet att bete sig exakt som i macos, men då saknas ju altgr (ctrl+alt funkar oftast)

Har även märkt att paragrafknappen och störreän/mindreän-knappen bytt plats i windows

Jaja, hur som helst så är ju MBP'n mitt bästa datorköp hittils, har ju aldrig varit med om en stabilare plattform både i osx och i windows, och parallels fungerar ju helt underbart och snabbt.

Ingen stjärna...

Nej, jag är ingen stjärna på tangentbordsuppsättningar i windows, eller hur man gör när man jobbar i blandade miljöer. Vill bara passa på att hälsa dig välkommen som Mac-användare och att ha förtröstan i ditt sökande efter svar. Det finns mycket kompetent folk i forumen och det dyker säkert upp någon inom en snar framtid som kan svara på dina speciella. Gå gärna in på andra forum (har för mig att det finns ett windows-sådant) och ställ samma frågor. Eller använd sökfunktionen. Den brukar vara full med vettig information.
MVH Håkan

Tjo! Jo jag säger detsamma, frågan finns besvarad flertalet gånger, särskilt under "windows på mac". Men ctrl+alt = Alt Gr vilket ger @ på 2 och sånt iaf i bootcamp. O välkommen.

har börjat greppa tangentbordet nu och fått upp tempot o kodandet iaf, tog några veckor, men tycker fortfarande att det är kostigt att "<>"-tangenten och "°§"-tangenten är växlade på min dator..

1
Bevaka tråden