Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudkort vägrar fungera (PANIK!)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-07-17 16:06

Jo, så ska då första repet med nya MacBooken äga rum om någon timma och jag får inte det externa ljudkortet (Maya 44 USB) att fungera.

Man ser det i datorn men inget ljud kommer ut och det blinkar inte i lysdioderna som brukligt är.

Det är möjligt att jag gör världens nybörjarfel (PC-skolad) men inte desto mindre måste jag ha hjälp.

Är det möjligtvis så att det är drivrutinerna som spökar? Hittat drivrutiner som det mycket väl kan vara, men jag vet inte vad jag ska göra med dom. Kom i en fil som slutar på app.sit vilket inte säger mig ett dyft. Klickar man på den står det bara att datorn inte vet vilket program den ska öppna filen i och jag vet inte var jag eventuellt ska lägga den om det bara är att lägga den på rätt ställe...

Så, någon som kan hjälpa? 3 timmar till rep....

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-07-17 17:04

Har just fått grundläggande nybörjarinformation om att det är en stuffitfil och att jag måste installera det. Haha...

Får se om det funkar nurå...

Då får vi hålla tummarna då Kolla om du måste ändra något i Audio/Midi-inställningarna under (fritt ur minnet) Applications -> Utils.?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-07-17 17:12

Jajjamen! Nu funkar det.

Kul att den här tråden enbart fick nyttan av att göra mig till ett åtlöje!

Madre Mia.

1
Bevaka tråden