Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nätverksdragningsföretag?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-17 18:44

Någon som har koll på ett bra företag som drar nätverkssladdar till kontor. Hellre lite extra kostnad mot att det blir riktigt snyggt gjort.

Relacom har gjort ett mycket bra jobb hos oss. Jag gick ut med en förfrågan och fick ett bra pris från dem och som sagt, de gjorde ett mycket bra jobb.

• Medlem
  • 2007-07-18 08:50

http://www.ipab.com/
Installationspartner brukar vi anlita!
Aldrig några problem..

• Medlem
  • TÄBY
  • 2007-07-20 07:27

Kolla med elinstallationsföretag, StureBlom hade bra erfarenhet av Realcom och Eltel men man bör kolla upp dom väldigt noga för att det är delvis televerksgubbar och såna är kända för att göra kunna göra riktigt usla jobb.

Jag håller med Erik_J, att begära referenser är viktigt även i detta sammanhang,

• Medlem
  • International user
  • 2007-07-24 10:38

Viktigare än referenser i det här fallet är att be att få arbetet certifierat enligt gällande ISO/TIA standard.

I princip alla installatörer har idag ett certifieringsinstrument som de kan mäta av kablaget med efter en installation för att se till att den uppfyller kraven för den Cat standard som de har installerat.

Mitt företag är idag den största tillverkaren av just koppar/fiber certifieringsinstrument och vi har en sida om just de olika standards som finns.

http://www.flukenetworks.com/fnet/en-us/solutions/datacomcabling/ACES+Solution+Center.htm

Kolla under "statement of work" där finns det ett Word dokument både för Cat5e och Cat6 på vad de ska testa. Om de gör det och du får en certifiering för det så behöver du inte oroa dig utan det fysiska nätet kommer fungera.

Tyvärr har vi ingen guide än för Cat6a men be att få kabelinstallationen certifierad enligt ANSI/TIA/EIA-568-B.2-10 så kommer det gå bra.

Om du undrar över något mer så är det bara att du hör av dig.

• Medlem
  • Haninge
  • 2007-07-24 10:53

Några som gör ett riktigt bra jobb är Elektropartner. Känner dom personligen och sett deras jobb. Mycke snyggt gjort.
Sen vet jag att OM nätverksteknik gör sånt oxå, brosan jobbar där. Dom drar all nätverk åt SL och deras larm och karmera system.

Rekomenderar Installationspartner

/Corintur

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-25 15:31

Får man rekomendera sitt egna företag

1
Bevaka tråden