Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med syntköp!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-17 20:42

Min flickväns musikinstrument har blivit stulna, så om någon försöker sälja en röd Fender Jagstang eller en Juno 106 med en avbruten tangent så PM:a gärna mig! En EMU ESI32 blev också stulen.

Men det var inte det jag undrade. Hon behöver nya grejor nu. En synt för piano och orgel och en "analog" synt, en VA är väl att rekommendera eftersom det ska turnéras med.

Rent spontant gillar hon Nord Electro för piano/orgel, men den ligger lite för dyrt för henne, om man inte hittar en begagnad till dunderpris. Vad är bra piano/orgel för lite mindre pengar?

Hon gillar också MicroKorg, i alla fall rent estetiskt. Hur är den att programmera för er som använder den?

Jag vet inte hur MicroKorg är att programmera, men en "riktig" MS2000 med klaviatur kostar inte så mycket mer och de är busenkel att handskas med. I princip allt har en egen ratt.

Jag hade nog satsat på någon hyffsat ROMpler med en bra blandning av ljud och ett bra digitalfilter men jag har tyvärr inte så bra koll på vilka som finns. En workstation med några år på nacken borde funka.

1
Bevaka tråden