Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SH-3a

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-07-20 18:34

Ska jag köpa den som jam säljer? Någon som har spelat på en?

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2007-07-20 19:16

har inte testat själv men tydligen är klaviaturet ingen höjdare

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-07-20 19:23

Äash, jag kan inte spela ändå Men hur låter den, eller snarare, vad kan den göra som inte mina andra synthar kan? Typ...

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2007-07-20 19:28

Kult så det räcker i alla fall. Är nog en trevlig liten leksak!

Vad är det för skillnad mellan en SH3A och en SH3?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-07-20 23:23

Tydligen hade SH-3 Moogfilterkopia, men det fick inte käre Roland ha, vilket gav SH-3a. Sägs det på nätet i alla fall.

  • Medlem
  • 2007-07-21 01:30

Jag hade en, gillade soundet rejält. Gjorde mig dock av med den pga att jag inte orkade modda den för att styra den externt. Den körde mest effektljud hos mig.

Riktigt skönt filter hade den!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-07-21 12:08

Om den är närbesläktad med SH-1000:

Klaviaturet är väl inte det bästa i världen.
Men resten är helt kanon. En trevlig angenäm pjäs.

Vi har en. Dödsgrym till brusiga DAF-basar. Udda arkitektur men med ett riktigt stöddigt ljud. Jag rekommenderar den varmt. Vintage Synth Explorer är helt ute & reser. Den är inte additiv på något sätt, men den har en kool oscillatormixer med en spak för varje "pipstorlek" à la elorgel, som faktiskt gör den ensamma oscillatorn väldigt användbar.

Den kommer aldrig att säljas. Jag gillar den skarpt.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-07-22 16:37

Skönt att höra

Jag försöker köpa den...men jam har inte bråttom...och jag bor i fel stad...

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-07-27 20:30

Joråserruattnusåatt! Nu är den här, uppackad och klar! Den funkar fint! Visst är den lagom misshandlad efter runt 30-års bruk, kantstött så in i norden, skruvhål i lådan och synthdelen sitte lite löst, men elektroniskt och mekaniskt fungerar den toppen, inget skrap, alla tangenter funkar, alla knobs finns kvar osv. Läskigt lik Juno-106:a i filter, skojiga s/h fx mm. Ljudexempel kommer efter skilsmässa från draken så jag får lite tid över...

1
Bevaka tråden