Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apples program kräver treknappars mus

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Surfade in på The Mac Observer som hittat en lite ironisk sak i Apples tekniska specifikation för deras nysläppta (och nyligen uppköpta) program Shake:

System Requirements
Macintosh system requirements
  • 800MHz Power PC G4 processor
  • Mac OS X v10.2 or later
  • QuickTime 5.0.4 or later
  • 256MB of RAM
  • 1GB disk space for caching and temporary files
  • Graphics card with 32MB of video memory and OpenGL hardware acceleration, such as the NVIDIA GeForce2 MX or GeForce4 MX or the ATI Radeon 7500
  • Display with 1280-by-1024-pixel resolution and 24-bit color
  • Three-button mouse

Sedär, Apples egna program ställer krav som kräver extra hårdvaruinköp!

Jag vet att vissa macanvändare i åratal önskat sig en mus med fler knappar från Apple, medan andra inte förstår varför det är en så stor grej. Men för många av oss är det nog lika naturligt att köpa en ny icke-Apple-mus till vår nya mac som det är att ta på sig kläder på morgonen.

Har man vant sig vid två knappar och scrollhjul så är det i mina ögon svårt att säga nåt annat än att det på alla sätt är överlägset dagens enknapparsmus som Apple tjurigt vägrar ge upp. Undrar om Jobs testat ett scrollhjul ens?

Nu finns det som tur är alldeles utmärkta möss från företag som Logitech och Microsoft, men det är ju onödigt många Apple-möss som bara blir liggande i sina vita kartonger. Och för oss som har bärbara datorer så är vi låste till att använda en enda knapp så länge vi inte ansluter en extern mus.

Snälla rara söta Apple, with sugar on top, låt oss få en vettigare mus! Låt det vara den lilla minoritet som verkligen vill ha en knapp vara dom som måste köpa en extra mus istället.

(Visste inte riktigt om detta var ett fall för Hårdvara/Tillbehör - men å andra sidan var det ju i tekniska specifikationerna för en mjukvara som detta hittades, så det fick bli Allmänt istället.)

Visst är det sjukt att Apple inte lägger med en treknapps-mus. Jag menar, här sitter jag med en Logitech med tre knappar och skrollhjul, och det finns stöd för hjulet och den extra knappen i OS X, utan extra drivrutiner.

samma här fast med en kensington, frågar mig vad man ska med deras mouseworks till när den funkar utan drivare i X.

fram för 3knappars med scroll!

Ja, själv sitter jag med flera olika flerknapparsmöss från Microsoft som fungerar bara fint i OS X, både med och utan Microsofts drivrutiner.

Det som skulle vara kul också är att se hur bra Apple skulle lyckas designa en sådan mus, för dom har ju vissa designresurser, minst sagt. Dom kanske kan snegla på Kensington om dom tycker traditionellt scrollhjull är fult. Dom behöver ju inte ens ha några knappar eftersom det går att göra en cool mus utan knappar som ändå har två knappar.

• Avstängd
  • International user
  • 2002-07-25 23:01

Det skulle inte förvåna mig om Apple bara helt oförberett släppte en 3-knapps mus, som om det var den mest normala saken i värden. vi får välan se vad augusti har att bjuda på
/m

1
Bevaka tråden