Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ingen iPhone i Sverige på länge.

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-09 14:40
Ursprungligen av studiox:

Telenor har väldigt många butiker, och har både mobiltelefoni, bredband, digital-tv i sitt utbud, så det är inte helt ologiskt att dom ska sälja macprodukter.

Apple letar efter en partner som finns i hela norden, vilket egentligen bara skulle kunna vara Telia. (Så vitt jag vet har varken telenor eller tdc mobil verksamhet i finland)

Jobbar du på Apple i Cupertino? Vad Apple letar efter i Europa vet nog bara en väldigt liten skara i närmast Steve. Att Telenor blir ännu en kedja som säljer Apple-stuff anser jag inte säger ett smack om hur det blir 2008 (eller kanske 2009 för oss i Sverige)
Min gissning är fortfarande att vi kommer få vänta väldigt länge, bla. på grund av att vi inte inom överskådlig framtid verkar kunna nyttja iTMSs alla tjänster. Vad gäller operatör så kan man ju bara spekulera än så länge. Det är tyvärr alldeles för långt till Sverigesläppet för att man ska kunna dra några slutsatser redan.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-08-09 13:07

Hoppas att det blir Telia och utan 3G.
Har jag svurit i kyrkan nu?

Ursprungligen av gunek:

Hoppas att det blir Telia och utan 3G.
Har jag svurit i kyrkan nu?

Ja, Telia berömmer man inte ostraffat på internet, det ska du veta.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-08-09 15:05

Hur vet du MinMac att det är så långt till Sverigesläppet?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-09 16:14
Ursprungligen av thomk:

Hur vet du MinMac att det är så långt till Sverigesläppet?

Vet inte, gissar. O:-)
Men jag hoppas ju för guds skull att jag har fel...

Det undrar jag också. Jag trodde Apples mål var att bli en stor aktör på mobilmarknaden, och då måste de ju rimligen sälja en hel del telefoner. Då kan de inte vänta i två år innan de även börjar sälja den här. Ser inte riktigt poängen med att vänta. Om det hade varit på grund av ett antal små funktioner som kanske inte går att genomföra i Sverige idag så tycker jag att det inte är en anledning för dem att vänta. Med motsvarande logik borde man inte datorerna i Sverige levereras med iTunes därför att man inte kan köpa filmerna. Telefonen går ju ända att använda.

Sverige är kanske inte en så gigantisk mobilmarknad?

Men varför skulle det hindra Apple från att även sälja telefonen här? Bara för att Sverige är litet har det inte hindrat dem från att sälja både datorer och program här.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-09 16:12

Lite roligt faktiskt, men sverige är faktiskt högintressant för mobiloperatörer just på grund av den höga penetrationen hos befolkningen (över 100%). Sen är vi svenskar väldigt teknikmogna och därför snabba på att köpa och verkligen använda ny teknik som då också gör oss högintressanta... för om du är ute och reser och har med en ball pryl så gör du onekligen reklam för den.

Bevaka tråden