Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Ja den vill inte installera
Kommer till där jag ska välja hårddisk för installationen så är det ett utropstecken på den (enda) hddn och det står något i stil med "Det går inte att installera här".
OSX 10.4.10
Jo se det hade jag. Hade lagt till en 2:a efter Safari för att kunna köra båda versionerna samtidigt, gjorde nu en kopia istället och installationen funkade bra.
Tackar!
Jo se det hade jag. Hade lagt till en 2:a efter Safari för att kunna köra båda versionerna samtidigt, gjorde nu en kopia istället och installationen funkade bra.
Tackar!
Nej, det där stämmer inte. Kör trean och tvåan just nu (dock skriver jag detta i Firefox), och i tvåan kan jag inte flytta runt flikar och liknande, som är specifikt för trean.
Nej, det där stämmer inte. Kör trean och tvåan just nu (dock skriver jag detta i Firefox), och i tvåan kan jag inte flytta runt flikar och liknande, som är specifikt för trean.
Klart du kan köra båda, men mest troligt kommer de att använda samma rendreringsmotor och det är senast installerade version av WebKit som följer med installationen av Safari 3. Jag tror inte att funktionen för att flytta runt flikar ligger i WebKit utan snarare i GUI.
Med motor menar jag inte skalet, tvärtom... skalet är i princip det enda som skiljer dem åt. Sidor renderas exakt likadant. Om det finns en bugg i den motor som Safari 3 använder, som tidigare fungerar i Safari 2, så kommer den INTE att fungera heller i Safari 2.
Det är ett av problemen för mig som webbutvecklare, jag kan inte ha båda installerade samtidigt och på så sätt prova webbsidor i båda två... Däremot har jag tillgång till Safari 3 på Windows parallelt med Safari 2 på Mac (förhoppningsvis skiljer det inte alltför mycket mellan Windows och Mac-versionen i själva renderingen).
Lite off-topic: Får ni som kör Safari 3 under OSX det "släta" utseendet eller den borstade aluminiumen? Sedan jag uppdaterade har jag fortfarande metall-looken (som i Safari 2), till skillnad mot på skärmdumparna på Apple.com.