Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

fläkt problem i MacPro ?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2007-07-24 19:50

Hej,
Jag har precis installerat min Windows Vista skiva på min mac pro. Jag kör kört vista tidigare, både 32 bitars och 64 bitars, även kört 64 bitars XP och allt har fungerat. Men nu tänkte jag att, eftersom jag spenderar mer tid i vista att det är dags o vara laglig så jag köpte en windows vista 32 Svensk OEM.

Allt installerat o klart. Fick lite problem med min artlebdev optimus pga. nått tjaffs med c++ runtime. Whatever.

Dock blev datorn väldigt snabbt varm. plockade bort huven och märkte att mina minnen nästan kokade där (Var helt omöjligt att lägga handen på kylflänsarna). Försökte få fram hastighet på fläktarna i Istat men det gick inte, dom rapporterades helt enkelt inte (Vet inte om det är ett känt problem eller om jag har problem med datorn). SMCBus-blaha något program jag laddade hem lyckades jag iaf. kolla hastigheten. Alla fyra fläktarna gick på 500 RPM, inte så bra så mitt stackars minne nästan kokade sönder där. (Min CPU lyckades dock Istat få koll på, låg på 49 grader, båda propparna, kändes ok).

Jag har semaste SMC Firmwaren, men den hade jag visst redan.

Allt har fungerat fint innan, och fläktarna har gått upp i varv även under windows (Fast det inte verkar? finnas nån SMC driver för windows??)

Har min data gått sönder ?? Snyft?

Data: Mac Pro 2.66
Minne: Apple Orginal 4x512 i ena och 2x512 i andra
Diskar: 4 SATA diskar, 250+250+250+160
GFX: ATI 1900XT
Skärm: 23" ACD

Det verkar onekligen mycket konstigt med den enligt dig mycket höga temperaturen på dina minnen. Jag har själv kört min MacPro med Win XP under knappt ett år utan att märka någon extremt hög temp (mig vetligen).

Att minnen håller en temperatur av ca 75-80 grader brukar inte vara någon konstighet enligt iStat men detta är under mycket hård press.

Jag har tyvärr inget svar på din fundering men jag ville bara berätta om mina temperaturupplevelser.
Själv har jag 4*1GB + 4*512MB (orginal).

1
Bevaka tråden