Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

featuring.se: IT-glamour riktat till kvinnor!

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-07-26 22:52

Ramlade in på www.featuring.se som ser sig själv som "länken mellan teknik och kvinnor och vill bjuda in kvinnor till männens roligare värld".

Mac-relaterat? Tja - design och användarvänlighet är nog det som många kvinnor (och män!) saknar när det gäller teknik. I flera av intervjuerna på sajten kommer därför mac och Apple upp som exempel. Saxat från några intervjuer:

...
Featuring: Om du skulle göra reklam för en teknisk produkt, vilken skulle det vara och hur skulle du göra?
Catarina (Hurtig, hovreporter och prinsessbloggare på Aftonbladet): Det skulle högst sannolikt vara min macbook som jag älskar, jag älskar apple överhuvudtaget och då skulle jag dela ut ett gäng till personer som är duktiga på att påverka och som känner många personer i sin tur. Jag skulle även ha en releasefest med stort kändisvimmel. De 10 till 20 första skulle få en Macbook...

...
Featuring: Vilka funktioner / features tror du kommer krävas av en framtida kvinnlig mobiltelfon?
Cecilia Hagen (Författare/journalist): Jag skulle nog vilja ha en iPod i min mobil, jag har börjat lyssna alltmer till ljudböcker och dem vill jag ha i iPoden.

...
Featuring ask: Behövs det en extra kanal för kvinnor där man talar om kundnyttan istället för tekniksnacket idag?
Robert Långström (chefredaktör DinTeknik) says: Det behövs kanaler för både män och kvinnor. Apple är ju ganska bra på det, till exempel. Vi försöker också ha en tydlig användarfokus i vår tidning.

Ska bli intressant att se hur sajten utvecklas!

http://www.featuring.se/om/

-- Ett tips från http://www.99.se/tipsa/ --

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-07-26 23:00

Hmm... nu blev det nog fel kategori!
Någon moderator får flytta tråden, lämpligtvis till "Nyhetstips Mac" (om det bedöms som mac-relaterat)

Anledningen till felpostningen är oklarhet i tipsa-formuläret på www.99.se/tipsa. Där ska man välja passande ämne. Jag tvekade på "Mac" (eftersom detta inte är en mac-nyhet) och valde därför "Web" (för det är en ny sajt på weben) - men då trodde jag ju inte att den skulle hamna i kategorin "I praktiken".

Alternativt kanske det hör hemma under rubriken Företagande?

Edit: Nej - flytta den till Loungen - borde postat den där från början!

Senast redigerat 2007-07-26 23:30
1
Bevaka tråden