Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Export data Entourage X till Entourage X?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-27 01:29

kanske ett lätt problem?

Jag ska flytta all information från Entourage X i dator1 till Entourage X i dator2. Dock ska inte informationen i dator2 skrivas över utan mail, adressbok mm. ska läggas till befintliga dito i dator2. Borde ju gå att använda kommandot "Importera". Men det går bara att importera från Entourage 2001 (och en del andra program) men inte från en annan installation av Entourage X och tyvärr verkar det inte gå att exportera data från Entourage X annat än kontakter.

Så det går inte att importera/exportera mellan Entourage X och en annan Entourage X? Det verkar ju för dumt för att vara sant.

Det lätta är naturligtvis att dra hela databasfilen mellan datorerna, men då ersätts ju databasfilen på dator2 som innehåller en del mail och annat som ska behållas och inte skrivas över.

Tacksam för hjälp!

• Medlem
  • Skänninge
  • 2003-04-27 01:50

Prova att dra ut en mapp på skrivbordet, flytta den till den andra datorn och dra in den i Entourage där.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-27 02:00

Tack för tipset. Lite knöligt men det går, en mapp i taget.

Någon som har en snabbare lösning (jag har många mappar)?

• Medlem
  • Skänninge
  • 2003-04-27 02:09

Har inte kvar Entourarge, så jag kan inte prova själv, men går det inte dra ut den allra översta mappen och på så vis få med sig allt samtidigt?

1
Bevaka tråden